روانشناسی

افزایش انرژی مثبت در زندگیتان

گذشته نشان داده است انسان‌هایی که دید خوش‌بینانه‌ای به زندگی دارند ،اغلب افرادی هستند که بیشترین موفقیت را بدست می‌آورند این افراد در زندگی خود دارای انرژی مثبت هستند و دیگران نیز در برخورد با آنها از این امر مطلع می‌شوند. عوض کردن نگاه ذهنی منفی به نگاه ذهنی مثبت، با توجه به روش زندگی شما می‌تواند تغییرات فوق العاده‌ای در زندگی شما بوجود آورد.

۲۰ روش مثبت اندیشی در زندگی

مثبت اندیشی روش های بسیاری دارد. در این مطلب ما سعی کردیم ۲۰ روش مهم مثبت اندیشی را برای شما بازگو کنیم، این روش ها باعث افزایش انرژی مثبت در زندگی شما خواهد شد پس با شامرو همراه باشید.

پیشنهادی: تست MBTI

۱. خودتان را دوست داشته باشید

پیش از این که دیگران شما را دوست داشته باشند و به شما احترام بگذارند، همیشه باید اول خودتان را دوست داشته باشید. به خود قول دهید که برای یادگیری، کار، خانواده، دوستان، طبیعت و دیگر دلیل های ارزشمند وقت می‌گذارید. همانگونه که دیگران را هر از گاهی ستایش می‌کنید، خودتان را نیز ستایش کنید. به خودتان محبت کنید همانگونه که به دیگران محبت می‌کنید. زمانی که اعتماد به نفس دارید، به طور طبیعی فکرهای مثبت در ذهن شما جریان دارد این فکر های مثبت باعث بوجود آمدن انرژی مثبت در شما می‌گردد.

همچنین بخوانید:   رازهایی برای آسودگی خاطر
شادی و خوشحالی
شادی و خوشحالی

۲. روز خود را با شادی و خوشحالی شروع کنید

تمام روز شما به خود شما بستگی دارد به این که صبح‌ خود را چگونه آغاز می‌کنید. تا هنگامی که با انرژی مثبت و روحیه‌ی‌ عالی به روز جدید خوش‌آمد بگویید، همه چیز بسیار خوب خواهد بود. قطعا نمی‌خواهید بقیه‌ی روزتان خراب شود، این‌طور نیست؟ بسیار خب پس لبخند بزنید‍! قطعا لبخند زدن برای شما هیچ هزینه‌ای ندارد ولی ارزش بسیار زیادی دارد.

۳. ذهن‌ خود را بر روی مسائل مهم متمرکز کنید

اهداف و اولویت‌های‌ خود را برای آن‌ چیزی که فکر می‌کنید و انجام می‌دهید، تعیین کنید. خود را در حال انجام کارها مجسم کنید. یک روش برای رویارویی با مشکلات گسترش دهید. برای موردهایی که باید به طور جدی مورد دقت قرار بگیرند، تمرکز کنید اما در عین حال، مدتی را برای آسایش و لذت بردن قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید به نتایج مثبت برسید.

پیشنهادی: تست MBTI

۴. فهرستی از اهداف خود تهیه کنید

اهدافی که در ذهن خود دارید چه کوتاه مدت چه بلند مدت را روی کاغذ بیاورید و از نوشتن ترسی نداشته باشید. هنگامی که نوشتن به پایان رسید آن را در جایی قرار دهید تا هر روز به جلوی چشمتان باشد. هنگامی که شما از آنچه که می‌خواهید در زندگی خود انجام دهید مطمئن هستید، قدرت ذهن و اراده‌ی بیش‌تری درون‌تان وجود خواهد داشت.

۵. ببخشید و فراموش کنید

اشتباهات و شکست‌ها دلیل قطعی بوجود آمدن تفکرات منفی در ما هستند. اگر به روشی یاد بگیریم که تمام درد، رنج و ترسی را که سعی می‌کنیم تا در دل و ذهن‌مان نگه داریم، کنار بگذاریم، دیگر چیزی برای جلوگیری از درخشش افکار روشن در ما وجود نخواهد داشت. خودتان را به دلیل اشتباهاتی که انجام داده‌اید ببخشید و این اشتباهات را فراموش کنید سعی کنید از آنها در زندگیتان درس بگیرید تا به انسان قوی تری در زندگی تبدیل شوید.

همچنین بخوانید:   نکاتی در مورد تاثیرات کافئین
سوال پرسیدن
سوال پرسیدن

۶. عادت کنید سوال بپرسید

پرسیدن به معنای جهل و نادانی شما نیست؛ بلکه به این معنا است که به دنبال اطلاعات بیش‌تری هستید و می‌خواهید موضوعات را به خوبی بفهمید. با در اختیار داشتن دانش بیشتر، قدرت بیشتری نیز خواهید داشت. به قول معروف “پرسیدن عیب نیست، نداستن عیب است.”

پیشنهادی: تست دیسک

۷. به دیگران اعتماد کنید

اگرچه ممکن است اعتماد کردن به هر آدمی کاری سخت و خطرناک به نظر بیاید، اما زمانی که به آن‌ها اعتماد دارید یا نسبت به آنچه که برای شما انجام می‌دهند، اطمینان خاطر دارید، شک و تردید و قضاوت‌های اشتباه و منفی در مورد آن‌ها ضروری نیست. چنین عملکردی، در عین حال روابط هماهنگی را بین شما و همکاران‌ شما ایجاد خواهد کرد.

۸. از تجربیات خود درس بگیرید

یادگرفتن در کلاس درس با یادگیری خارج از آن، تفاوت دارد. در مدرسه، ابتدا به شما درس می‌دهند و بعد از شما امتحان می‌گیرند؛ در حالی که در زندگی واقعی، ابتدا از شما امتحان می‌گیرند و بعد تازه درس می‌گیرید. این آزمون در زندگی واقعی تجربیات ماست. اگر در این آزمون موفق نشدیم، یعنی تجربه‌ی خیلی خوبی نداشتیم، وضعیت را بررسی می‌کنیم و درس جدیدی یاد می‌گیریم. از این جا، می‌توانیم از ارتکاب اشتباه مجدد در همان عرصه جلوگیری کنیم!

پیشنهادی: تست نئو

۹. برای فردای خود برنامه ریزی کنید

برای پیشگیری از اشتباهاتی که احساسات و امواج منفی در فعالیت‌های روزانه شما بوجود می‌آورد، و بعدا به افکار منفی تبدیل می‌شوند، بهتر این است که در قبل از اینکه کاری انجام دهید برای آن برنامه ریزی کنید؛ پس از آن، روی برنامه‌تان کار کنید. اطمینان حاصل کنید که اهداف امروز به صورت واضح تعریف شده‌اند و توسط ذهن شما جذب می‌شوند. این کار را هر روز حتی قبل از این‌که از رختخواب بیرون بیایید می‌توانید انجام دهید، فقط از این روش می‌توانید از مواردی که باعث بوجود آمدن مشکل می‌شوند خودداری کنید.

همچنین بخوانید:   مراقبت بسیار مهم در صمیمیت همسران
خندیدن
خندیدن

۱۰. بخندید

افرادی که انرژی مثبت بسیاری دارند، چهره‌ای خندان و خوش‌رو دارند. لذت ببرید. خوش گذرانی کنید. به خاطر داشته باشید جنبه‌ی روشن‌تر زندگی با لذت و خوشی آغاز می‌شود. اگرچه می‌گویند خنده بر هر درد بی‌درمان دواست. خواه ناخوشی شما فیزیکی باشد و خواه احساسی، چند خنده و جیغ می‌تواند به شما کمک کند که ناامیدی یا خشم را دور بریزید و باعث کاهش استرس شما می‌شود.

پیشنهادی: رزومه ساز 

۱۱. با افراد مثبت ارتباط داشته باشید

یکی از راه های داشتن انرژی مثبت رفت‌وآمد و داشتن ارتباط با افرادی است که دارای انرژی مثبت هستند. در کلاس درس، محل کار و… به راحتی به هر جایی که می‌روید و می‌دانید که گروهی از آدم‌ها وجود دارند، به دنبال افرادی باشید که مثبت‌ اندیش و دارای بینش مثبت هستند. مطمئنا در هر جمعی تعداد زیادی از این گروه آدم‌ها وجود دارند. با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، بیرون بروید، در مورد مسائل متفاوت بحث و گفتگو کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کنند.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

۱۲. با نگرانی‌های‌ خود خداحافظی کنید

در پایان هر روز، قبل از رفتن به رخت‌خواب، نیازی نیست که تجربه‌های بد و لحظات ناراحت کننده‌ را که در آن روز برای‌ شما بوجود آمده است را در درون‌ خود نگهداری کنید. اجازه بدهید ترک‌تان کنند، آن‌ها را از پنجره بیرون بیندازید، فراموش کنید و خداحافظی کنید. رویاها و افکار شیرین در سر خود داشته باشید! زمانی که روز جدید از راه می‌رسد، امیدهای تازه‌ای رخ خود را نشان می‌دهند. ایمان خود را نسبت به این موضوع حفظ کنید. همیشه ایمان داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا