روانشناسی

تاثیر مواد معدنی بر روی مو ها

مو یکی از تاثیر گذارترین موارد در ظاهری زیبا است مخصوصا برای خانم ها، اما برای سالم و زیبا نگه داشتن آنها به چه ویتامین ها و مواد معدنی در برنامه غذایی خود نیازمندیم؟ اگر به دنبال جواب این سوال هستید ادامه این مطلب را حتما مطالعه کنید.

پروتئین و تاثیر مو
پروتئین و تاثیر مو

پپیشنهادی: تست MBTI

روتئین

جلوگیری از ریزش مو

یکی از دلایل ریزش مو ژنتیکی است به ویژه در سنین بالا و ارتباط نزدیکی با استرس دارد. در بیشتر مواقع همیشه راه حلی برای بازگرداندن موهای ریخته وجود ندارد و الگوی ریزش را نمی‌توان متوقف کرد و تاثیر خود را می گذارد. استفاده از پروتئین، شیوه‌ای درمانی برای جلوگیری از ریزش مو است.

تقویت مو

وقتی مو می‌شکند، با طول طبیعی رشد نمی‌کند. اگر مو استعداد شکستن داشته باشد، تلاش برای تحریک کردن مو برای رشد بی اثر می باشد. پروتئین کافی، مو را تقویت می‌کند. از پارگی، گره‌خوردگی، شکستن مو و هر آن‌چه که به شکستن مو منجر شود جلوگیری می‌کند.

 بهبود درخشندگی و ضخامت مو

بسیاری از طرفداران مصرف پروتئین ادعا می‌کنند این ماده سلامتی کلی مو را بهبود می‌دهد. مو از مولکول‌های پروتئین ساخته می‌شود، دلیل پیشنهاد مصرف پروتئین برای رشد مو همین است.

پیشنهادی: تست هالند

مصرف مکمل

یک رژیم سرشار از پروتئین معمولا برای شروع خوب است. تخم مرغ، سالمون و جگر، منابع خوبی از پروتئین و قابل دسترس هستند. محصولات لبنی مثل ماست، پنیر محلی نیز گزینه‌های خوبی بویژه برای گیاه خواران است. منابع دیگر، مخمر آبجو و سبوس گندم است. به علاوه مکمل‌های فرآوری شده پروتئین، اغلب به شکل پودر یا کپسول موجود هستند اما به طور کلی این مکمل‌ها را نمی‌توان جایگزین مصرف غذاهای طبیعی کرد.

همچنین بخوانید:   مادران شاغل بخوانند

امگا 3

اسید چرب های امگا ۳

شایع ترین مشکلی که افراد با کف سر خود دارند شوره یا پوست پوست شدن است. مصرف غذاهایی که شامل اسید چرب های امگا ۳ هستند، یکی از بهترین مکمل ها برای پوست کف سر و سلامت موها است مخصوصا برای افرادی که محصولات زیبایی مو از جمله رنگ مو زیاد استفاده می کنند. پوست سالم کف سر برای داشتن موهایی ضخیم و درخشان ضروری است، و اسید چرب های سالم به تغذیه کف سر کمک می کنند. بعلاوه چربی های با کیفیت سطح چربی کف سرتان را متعادل نگه می دارند و از خشکی آن پیشگیری می کنند.

پیشنهادی: تست دیسک

بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ انواع ماهی و آبزیان، تخم کدو و تخم کتان و گردو است. در واقع منبع امگا ۳ در ماهی‌هایی مانند ماهی آزاد، قزل‌آلا، تن، شاه‌ماهی تعریف می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند امگا ۳ تأثیر مثبتی در روند درمان میگرن، استرس، تنش های عصبی و افسردگی دارد. امگا ۳ نه تنها در پیش گیری از برخی سرطان ها و بیماری های قلبی بلکه در کاهش عوارض شیمی درمانی نیز موثر است.

میوه های آب دار

پیشنهادی: تست نئو

آب

آب بدن مو ها را از درون مرطوب می کند و این چیز عجیبی نیست. از آنجا که بدن به خاطر مراقبت از اعضای حیاتی خود ابتدا به آنها آب رسانی می کند، موها شاید خیلی زودتر از دیگر مناطق بدن دچار کم آبی شوند. آب همچنین به بیرون راندن سموم از بدن کمک می کند، سمومی که مانع رشد سالم موها نیز می شوند.مو ها با بی آبی نمی توانند رشدی ضخیم و سالم داشته باشند.

همچنین بخوانید:   نشانه های مرد هوسباز

کم آبی بدن حتی می تواند مشکلاتی را برای پوست کف سر به دنبال داشته باشد مانند شوره سر و می تواند بر سرعت رشد مو تاثیر بگذارد.توصیه می شود به جای اینکه صبح خود را با چای یا قهوه که کافئین دارند شروع کنید آب گرم و لیمو بنوشید. همچنین از طریق خوردن میوه و سبزیجات آبدار مانند هندوانه، خیار، گوجه فرنگی و کرفس می توانید مقدار آب دریافتی خود در طول روز را افزایش دهید.

ویتامین B

پیشنهادی: رزومه ساز 

خانواده ویتامین B

ویتامین های گروه ب از جمله فولات، بیوتین و ویتامین‌های B6 و B12 برای رشد موها بسیار ضروری هستند. کمبود ویتامین‌های گروه ب موجب ریزش، رشد کم و ضعیف و شکننده شدن ‌موهای تان می‌شود.

اگر ریزش ‌موهای تان مربوط به کمبود بیوتین باشد، قطعا با مصرف ویتامین مشکل‌تان حل می‌‌شود. فولات و اسیدفولیک هر ۲ یک کار انجام می‌دهند اما فرق آن‌ها این است که فولات در مواد غذایی یافت می‌شود اما اسیدفولیک ساخته دست بشر است و در مکمل‌های غذایی و مولتی ویتامین‌ها وجود دارد.

آهن و تاثیر مو
آهن و تاثیر مو

آهن

دیگر ماده معدنی که نقش مهمی در خون‌سازی دارد آهن است و همچنین نقش مهمی در اکسیژن رسانی سلول‌های بدن از جمله مو ها دارد. آهن یکی از ویتامین مو های ضروری است. اگر آهن موجود در رژیم‌غذایی‌تان کم باشد؛ به آنمی (کم‌خونی مزمن) مبتلا خواهید شد که یکی از عوارض آن ریزش مو است. آهن موجود در گوشت حیوانات راحت‌تر از آهن موجود در پروتئین‌های گیاهی مثل عدس و لوبیا جذب می‌شود.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

پروبیوتیک ها در تاثیر مو
پروبیوتیک ها در تاثیر مو

پروبیوتیک ها

اگر بدن در هضم ناتوان باشد و نتواند این کار را به درستی انجام دهد، به مشکل خواهید خورد.  و بر مو هایتان تاثیر میگذارد. پروبیوتیک ها گونه ای باکتری زنده هستند که مهمترین قسمت دنیای طبیعت و بقای ما انسان ها هستند. آن ها به باکتری های خوب کمک می کنند تا در بدن رشد کنند. وجود آنها تاثیر عمیقی روی هضم و جذب مواد مغذی دارد. مکمل های پروبیوتیک مصرف کنید تا به هضم غذا کمک کند. اگر دوست ندارید مکمل مصرف کنید غذاهایی که دربردارنده پروبیوتیک هستند مصرف کنید تا بر رشد مو های خود تاثیر بگذارید. پروبیوتیک ها، مثل ماست و کفیر شیر

همچنین بخوانید:   شخصیت A و B را بهتر بشناسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا