روانشناسی

شناخت شخصیت از روی لباس

آیا می‌دانید از لباس پوشیدن شخص مورد نظرتان می‌توانید شناخت شخصیت در مورد او را انجام دهید؟ آیا تاکنون توجه کرده اید موقعی که لباس مورد علاقه تان را می پوشید، خلق تان تغییر می کند؟ شاید تجربه کرده اید که در یک جفت کفش شیک احساس اعتماد به نفس بیشتری دارید یا ممکن است با پوشیدن یک لباس رسمی در محل کارتان احساس کنید در شغلتان مهارت بیشتری دارید. گاهی اوقات نیز به دلیل پوشیدن لباس خاصی احساس راحتی و آسودگی می کنید. واقعیت این است که لباس شما می تواند تاثیر روانشناختی بر شما بگذارد، همچنین قادر است تا همان احساس را در اطرافیانتان برانگیزد.

در ذیل به برخی از انواع رایج پوشش که هر کدام از نظر اطرافیان نشانه ویژگی های شخصیتی خاصی است، اشاره می شود و شما می توانید شناخت شخصیت از روی لباس انجام دهید.

همچنین بخوانید:   هنر یک همکار خوب بودن
شلخته
شلخته

شخصیت شلخته

شخصیت های خسیس اغلب لباس های کوتاه و تنگ را انتخاب می کنند. پوشش آنها اغلب نشان دهنده یک نوع ناایمنی روانی است. آنها تلاش می کنند تا تمامی تمرکزشان را بر بدنشان متمرکز کنند.

نمایشی
نمایشی

شخصیت نمایشی

این افراد به طور معمول کفش ها و لباس هایی با رنگ های تند و غیرمعمول می پوشند. البته این نوع پوشش ممکن است گاهی اوقات مطابق با مد باشد. این افراد اغلب تمایل دارند به دیگران نشان دهند که از آنها مجزا هستند و دوست دارند به چشم بیایند و دیده شوند.

رنگ خنثی
رنگ خنثی

شخصیت پیرو و همرنگ جماعت

آیا شما همیشه از لباس هایی با رنگ ها و مدل های خنثی استفاده می کنید و هرگز نوع دیگری لباس نمی پوشید ؟! اگر پاسخ مثبت است می تواند نشانه ای باشد از اینکه شما تمایل دارید که در جامعه و گروه های مختلف ترکیب شوید و از هرگونه مورد توجه واقع شدن پرهیز می کنید.

تیپ ورزشی
تیپ ورزشی

شخصیت ورزشکار

استفاده از لباس ها و کفش های ورزشی به دیگران نشان می دهد که شما ورزشکار هستید و مراقب بدنتان هستید. البته این شخصیت ها می توانند به سادگی شلخته شوند به خصوص هنگامی که تمریناتشان تمام شد.

شناخت شخصیت رسمی
شناخت شخصیت رسمی

پیشنهادی: تست MBTI

شخصیت رسمی

افرادی که در بیرون از خانه هرگز لباسی به جز لباس رسمی نمی پوشند، در طی زمان در نظر دیگران انسانی یک بعدی یا فاقد خلاقیت به نطر می آیند. آنچه که در بالا بدان اشاره شد تفسیرهای دیگران از ویژگی های شخصیتی افرادی بود که اغلب از یکی از انواع پوشش هایی که به آنها اشاره شد استفاده می کنند. در واقعیت بیشتر افراد ترکیبی از سبک های لباس پوشیدن را که به آنها اشاره شد، استفاده می کنند.

همچنین بخوانید:   زبان بدن و افراد ثروتمند

شناخت شخصیت افراد از روی سایز و نوع رنگ لباس

تنگ و چسبناک
تنگ و چسبناک

افرادی که لباس های تنگ می پوشند

عموما افرادی مغرور و زود رنج هستند. همچنین افرادی بسیار جذاب، شایسته و معقول اند.

لباس گشاد

افرادی که لباس های گشاد می پوشند

افرادی بخشنده هستند به هیچ وجه حسود نیستند و دوستان زیادی دارند. فداکار و صادق نیز هستند.

شناخت شخصیت تیره پوش
شناخت شخصیت تیره پوش

افرادی که لباس های تیره می پوشند

عموما افرادی خودخواه بوده و بسیار خونسرد هستند. به ندرت عصبانی می شوند و سلیقه ی خوبی در انتخاب لباس دارند.

رنگ روشن
رنگ روشن

افرادی که لباس های روشن می پوشند

افرادی فداکار و صادق هستند. افرادی مهربان و شوخ طبع هستند عاشق صلح و صفا و آرامش اند.

رنگ سبز

پیشنهادی: تست هالند

افرادی که لباس های سبز می پوشند

دارای شخصیتی قوی هستند. در تصمیم گیری ها مغرور و خود رای می باشند و همچنین از اعتماد به نفس بالایی هم برخوردارند.

 

شناخت شخصیت قرمز پوش
شناخت شخصیت قرمز پوش

پیشنهادی: تست دیسک

افرادی که لباس های قرمز می پوشند

نشان می دهد شما فردی پر انرژی هستید این رنگ را زیاد نمی توان استفاده کرد چون باعث جلب توجه بیش از حد شما خواهد بود علل خصوص اینکه این رنگ شما را کمی چاق تر نشان می دهد.

زرد

پیشنهادی: تست نئو

افرادی که لباس های زرد می پوشند

زرد افراد را شاد و سر زنده نشان می دهد اما مواظب باشید در استفاده از آن زیاده روی نکنید چون ممکن است نتیجه عکس بگیرید. سبز رنگ طبعیت و علاقه به طبیعت را نشان می دهد.

آبی

افرادی که لباس های آبی می پوشند

یکی از رنگ های پر طرفدار است. اکثر آبی پوشها دارای نگاهی عمیق بوده وشخصیتی حساس دارند. این افراد به راحتی فکر و نظر خود را به دیگران منتقل می کنند و به همین نسبت شجاعت و جرات ویژه ای هم از خودشان نشان می دهند.

همچنین بخوانید:   پی‌بردن به روش ارتباطی افراد

پیشنهادی: رزومه ساز 

شناخت شخصیت سفید پوش
شناخت شخصیت سفید پوش

افرادی که لباس های سفید می پوشند

انسانهای خوش قلبی هستند وهمیشه به دنبال دوست می گردند. این افراد معمولا از کودکی روی پای خود بزرگ شده و دوست ندارند به دیگران تکیه کنند.

مشکی

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

افرادی که لباس های مشکی می پوشند

انسان ها بسیار اجتماعی ظریف وساده پسندی هستند. این رنگ را معمولا در موقعیت‌ها و مراسم‌های رسمی استفاده می‌کنند. در مورد مردان این رنگ کمی نشان دهنده شیطان صفت بودن اوست. این رنگ نشان دهنده قدرت در افراد می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا