روانشناسی

صمیمیت در شروع ارتباط

صمیمیت شروع ارتباط چگونه است؟

شروع یک ارتباط می‌تواند خود باعث صمیمت و نفوذ شود یا مانع از آن گردد. کسانی که افتخار می‌کنند ما ظاهرسازی نمی‌کنیم!! و به مرور زمان خود را معرفی می‌کنیم و صمیمی می‌شویم، اشتباه فراوانی می‌کنند. رعایت برخی جزییات در شروع یک رابطه می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای در صمیمیت شما داشته باشد و چه بسا همان شروع شما، شخص را وادارد که با شما طرح دوستی بریزد و صمیمی گردد و حتی باعث می‌شود که او بزرگترین رازهایش را به شما بگوید.

پیشنهادی: تست MBTI

صمیمت در سلام کردن
صمیمت در سلام کردن

پیشنهادی: تست هالند

سلام کردن:

واژه‌ی «سلام» اگرچه یک کلمه چهار حرفی خشک‌وخالی به‌نظر می‌رسد؛ اما اولین وسیله نفوذ و ارتباط است. تن صدای شما، لحن و طنین صدایتان و روح‌وجان بیانتان همه چیز را تعیین می‌کند. سلامی که با صدای مبهم و آرامی گفته می‌شود که اغلب اوقات فقط صدای «س» آن قابل شنیدن است، سلامی که از روی ضرورت و اجبار و عادت، گفته می‌شود؛ سلامی که از جان برنمی‌آید؛ همان ابتدا امر تاثیر منفی خود را می‌گذارد و مخاطب متوجه می‌شود که سلام شما دور از هر آرزوی سلامتی است! با صدای بلند سلام کنید.

پیشنهادی: تست دیسک

سلام کردن یعنی آرزوی سلامتی شخص مخاطب را داشتن. با لحنی گرم و بیانی زیبا سلام کنید. عاشقانه و شادمانه. خوشوقت از دیدار. مشتاق این ملاقات. خوشحال از این ارتباط. شادمان از این فرصت. مسرور از این تکرار. بهترین سلام خود را به یاد بیاورید. وقتی بهترین دوست یا عزیزترین کس خود را با شادمانی هرچه تمام‌تر ملاقات کردید، چگونه به او سلام کردید؟ لحن صمیمی و شاد سلام خود را به خاطر بیاورید و همچنین بهترین سلامی را که شنیده‌اید، به خاطر بیاورید. هر سلام یک بار احساسی خاص خود را دنبال می‌کند که همه آن‌را می‌فهمند: سلام بی‌میلی – سلام بی‌حوصلگی – سلام عاشقانه – سلام افسردگی – سلام شگفت‌آور و… بلندتر سلام کنید. با لحنی شاد و دوستانه و صمیمانه.

همچنین بخوانید:   انتقال اطلاعات : صمیمی و پرنفوذ

پیشنهادی: تست نئو

صمیمت در دست دادن
صمیمت در دست دادن

پیشنهادی: رزومه ساز 

دست دادن:

حدیث و روایات فراوان داریم که فشردن دست صمیمیت ایجاد می‌کند. دست خود را جلو ببرید، دست بدهید و به گرمی دست مخاطب خود را فشار دهید. از روی عادت و غریزه فشار ندهید. چون مجسمه نباشید. هم در دست دادن، پیشقدم باشید و هم در رها کردن، دومین نفری باشد که دستتان را شل می‌کنید و می‌کشید. تاثیر روانی که دست دادن_فشردن و دوم دست خود را رها کردن دارد بسیار است. فشردن دست، دومین تیری است که شما به قلب دیگری رهای می‌کنید. این تیر، تیر صمیمیت است.

تبسم در صمیمی بودن
تبسم در صمیمی بودن

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

تبسم و نگاه کردن:

نگاهی متبسانه داشته باشید. چهره شما و تبسم شما، شادمانی شما را از این دیدار القا می‌کند. تبسم یعنی: رضایت خاطر – یعنی علاقه‌مندی – یعنی شادمانی و عشق در دیدار. تبسم یعنی: از دیدار شما خشنودم. من نمی‌گویم بلندبلند بخندید. اما می‌گویم حتی می‌توانید صحبت های جدی خود را با تبسم بگویید. ضمن آنکه تبسم، چهره شما را زیباتر و جذاب‌تر از آنچه بوده، می‌کند و آنها که جذابترند، خودبه‌خود صمیمی‌ترند. چهره عبوس، گرفته و اخم‌آلود و جدی شما یعنی اینکه: از تو بدم می‌آید.

نگاه متبسم فرزندان به والدین، با خود دنیایی از عشق و صمیمیت به دنبال دارد. نوعی تشکر است نوعی سپاس است. سپاس از این‌ که تو مادرم هستی. سپاس از این که تو پدرم هستی. خدا را شکر. شما را سپاس. و این تبسم چه شوری در پدر و چه حس عمیقی در مادر یا پدر شما ایجاد می‌کند. از آن طرف هم همینطور. نگاه متبسم والدین فرزندان به فرزندان، چه اطمینان‌خاطر و چه اعتماد به نفس و چه محبتی که القا نمی‌کند. درخانواده‌های واقعا صمیمی، تبسم و ملایمت،اولین قانون است. همسران متبسم، همکاران متبسم، همسایه‌های متبسم و…، همه اینها یعنی صمیمت و نفوذ.

همچنین بخوانید:   افزایش انرژی مثبت در زندگیتان
جذابیت در صمیمت
جذابیت در صمیمت

جذابیت:

در شروع ارتباط، جذابیت، خود یکی از ارکان صمیمیت است. خود شما بارها دیده‌اید که افرادی جذاب و دلنشین، با اولین ملاقات در قلب و روح شما نفوذ کرده‌اند. جلوتر گفتم افراد جذاب، پیشاپیش صمیمی‌اند و نافذ و تاثیرگذار. سخنرانی که اصول جذابیت را مراعات کند، پدر و مادری که جذاب باشند و فرزندان و همسران و همکارانی که چنین باشند؛ سخت تاثیرگذارند. یک فروشنده، یک تاجر، یک ویزیتور، یک بازیگر، یک کارگردان، یک پزشک، یک حقوق‌دان، یک سیاستمدار و… باید جذاب باشد .با شامرو همراه باشید، در مطلب بعد به اینکه چگونه می‌توان جذاب بود می‌پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا