روانشناسی

۱۱ رازی که مردان باید بدانند

زنان را درک تا صمیمیت فوران کند

مردان باید بدانند آنچه که در زنان، بسیار بسیار مهمتر است، درک است. زنان را درک کنید. همسر شما از اینکه شما درکش نمی‌کنید عصبی است، دلگیر است و صدالبته با شما صمیمی نیست.مخاطب این مطلب فقط مردان است!  زن نمی‌خواهد شما همه چیز او را درک کنید. اینکه خسته است. اینکه او هم احساس دارد. اینکه او هم نیازهایی دارد. اینکه او هم به تفریح و استراحت و آرامش نیاز دارد. همچون مردان که از عدم شایستگی هراس دارید، زنان هم از درک نشدن هراس دارند. مردان باید مراقب این موارد باشند و آنها را اجرا کنند، در این مطلب ۱۱ رازی که مردان باید بدانند گفته شده است:

پیشنهادی: تست MBTI

درک‌کردن زنان
درک‌کردن زنان

پیشنهادی: تست هالند

۱. زنان را درک کنید

نیازهایشان را، عواطفشان را، حضورشان را. تفاوتی نمی‌کند شما باید شادی و ناراحتی، سرزندگی و کسالت و خوب و بدشان را درک کنید. به‌ویژه اگر مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، درکشان کنید.

۲. زن باید حرف بزند

باید صحبت کند. با صحبت کردن خالی می‌شود. با صحبت کردن آرام می‌شود. همین که گفت، خیالش راحت می‌شود. اگرچه او به نظر شما در گفتن، افراط می‌کند؛ هرگز از گفتن بازش ندارید. وقتی از در می‌آیید و او شروع می‌کند به حرف زدن، ممانعت نکنید. مطلقا از صحبت کردن او جلوگیری نکنید.

همچنین بخوانید:   8 روش کاهش فشار روانی در زندگی
گوش کردن مرد ها
گوش کردن مرد ها

۳. گوش کنید

فراوان گوش کنید. اولین نشانه درک شما از زن این است که به صحبت‌هایش به دقت گوش بدهید. گوش کردن، بذر صمیمیت را می‌کارد. وقتی گوش می‌کنید؛ با توجه، گوش دهید. با دست‌هایتان وَر نروید. روزنامه نخوانید. سرتان را بالا بیاورید. مشغول تعمییر ضبط نباشید. نگاهش کنید. صمیمانه نگاهش کنید و گوش فرا دهید.

پیشنهادی: تست دیسک

۴. راه حل ندهید

چاره‌جویی و تدبیر نکنید. زن، نمی‌گوید که شما راه حل دهید. می‌گوید که گفته باشد. او نمی‌خواهد مسأله حل شود. نمی‌خواهد شما مشکلش را حل کنید. می‌خواهد جزییات مسأله را بارها و بارها بخواند:

  • می‌گوید: سرم درد می‌کند؛ نگویید: برو دکتر!، بگذارید ادامه دهد.
  • می‌گوید: چشم‌هایم سیاهی می‌رود؛ نگویید: شاید عینک می‌خواهی، برو چشم پزشک!، بگذارید ادامه دهد.

پیشنهادی: تست نئو

۵. از او بخواهید تا بگوید

نه تنها از گوش کردن اجتناب نکنید بلکه شنونده علاقه‌مند و فعالی باشید که حتی از او پرسش هم بکنید تا بگوید. یک پرسش کوتاه بکنید و بگذارید دقیقه‌ها حرف بزند. ذهنش خالی که شد صمیمی می‌شود، عشق می‌ورزد. گوش که می‌دهی صمیمی می‌شوی، عاشقانه‌تر به نظر می‌آیی. هر وقت می‌خواست بگوید با سعه صدر گوش کنید. اگر هنوز لباس‌هایت را درنیاورده‌ای و او شروع به حرف زدن کرد، گوش کنید.

توجه کردن مردان
توجه کردن مردان

۶. زن به توجه نیاز دارد

به او توجه کنید. به نیازهایش. به لباس‌هایش. به صورتش. به فعالیت روزانه‌اش. به بردباری‌اش. وقتی از در می‌آیید، نگاهش کنید. سرتاپا، بنگرید او را! به مهمانی که می‌روید، بین بستگان غرق نشوید. هراز گاهی توجهی کنید. البته باز هم توجه شما به مجاورت فراوان شما منجر نشود. مجاورت فراوان همیشه ضد صمیمیت است. زن‌ها چقدر بدشان می‌آید از اینکه مردها همه‌اش در خانه بنشینند!

همچنین بخوانید:   انواع مزاج و ویژگی های آن

پیشنهادی: رزومه ساز 

اکثرا مردانی که عمدتا در خانه هستند و یا بازنشسته می‌شوند، کمتر مورد عشق و صمیمیت زن‌ها واقع می‌شوند. هم توجه کنید. هم فضا بدهید. زن‌ها هم مثل مردان برای خود فضا می‌خواهند هیچ چیز مانند بی‌توجهی مردان، زن را نمی‌آزارد و وای بر شما اگر از آزار دادن، لذت ببرید. او کفشی تازه خریده و به شما می‌گوید: چطوره؟ شما می‌گویید: خوبه! فقط همین را می‌گویید. این، نادرست است. شما باید به وجد بیایید. به دقت نگاه کنید و بگویید: به پاهای تو فوق‌العاده است.

۷. زنان دوست دارند مرد مقتدر باشد

ضعیف نباشید. در هیچ چیز. همانقدر که مردان از قدرتمند بودن لذت می‌برند، زنان از تماشای قدرت، لذت می‌برند. قوی باشید. مرد احساساتی و لوس، منزجر کننده‌ترین پدیده‌ای است که در زمین، برای زن وجود دارد. مرد بی‌جربزه – مرد ترسو – مرد لوس – مرد احساساتی – مرد سبک، که همیشه دهانش از خنده باز است – مرد خانه‌نشین – مرد تنبل – مرد خواب‌آلود – مرد بی‌افتدار برای زن، آزاردهنده است. مقتدر باشید. دست‌کم نشان دهید که مقتدرید. تلاش کنید. کار کنید. سکوت کنید. باشخصیت باشید. بااحترام باشید. ورزش کنید. خرابی‌های خانه را سریعا تعمییر و اصلاح کنید. مسؤولیت‌پذیر باشید.

احترام گذاشتن مردها
احترام گذاشتن مردها

۸. زن دوست دارد که به او احترام بگذارید

احترام به زن چقدر برای او لذتبخش است؛ خدا می‌داند. مرد و زن در پای در ایستاده‌اند. زن کیف می‌کند اگر شما بگویید: اول خانم‌ها! و او جلو برود. (البته مرد هم به تشکر کردن زن نیاز دارد.) هرگز زن را جلوی دیگران خُرد نکنید. پیش بچه‌ها، پیش فامیل، پیش بستگان، پیش غربیه‌ها. عیب‌جویی و انتقاد و نادیده گرفتن زن در حضور دیگران، برای او به شدت آزاردهنده است. وقتی مهمانی می‌روید، دوشادوش زن بروید. در مهمانی برای او احترام قائل شوید.

همچنین بخوانید:   نکات طبیعی برای طراوت پوست
صمیمیت آقایان با خانم‌ها
صمیمیت آقایان با خانم‌ها

۹. زن از صمیمیت لذت می‌برد

اساسا زن بیش از مرد، به صمیمیت نیاز دارد. با او صمیمی شوید. صمیمی باشید. بسیار صمیمی باشید ولی خود را نکشید.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

۱۰. زن به اعتبار نیاز دارد

زن به اعتبار نیاز دارد و تا حد زیادی این شما مردان هستید که به او اعتبار می‌دهید (یا اعتبار او را خدشه‌دار می‌کنید!). احترام و توجه شما به او اعتبار می‌دهد، به‌ویژه در حضور دیگران. بسیاری از شما مردان، زن را پیش بچه‌ها بی‌اعتبار می‌کنید و ناآگاهانه زندگی خود را تلخ می‌کنید. زن را یکی از معتبرترین و شاید دقیقا معتبرترین فرد خانواده سازید البته، مسلما بدون لطمه زدن به خود این کار را انجام دهید.

۱۱. به زن قُوت قلب دهید

به او اطمینان بدهید. به او بگویید که دوستش دارید. بگویید که همیشه حمایتش می‌کنید. بگویید که تنهایش نمی‌گذارید. بگویید که حجم عمده‌ای از مشکلات زندگی را او به دوش می‌کشد. بگویید او یک کانون محبت است و خانه بدون او روح ندارد. قُوت قلب نیز یک بمب صمیمیت است.

کلام پایانی با مردان
کلام پایانی با مردان

کلام آخر

اگر مرد مقتدری نباشید، اگر به زن، توجه کافی نداشته باشید، به او بی‌احترامی کنید، درکش نکنید و… چه بسا زن به مرد غریبه‌ای که به او توجه می‌کند و احترام می‌گذارد و مقتدر به نظر می‌رسد و… از نظر ذهنی – و دست‌کم از نظر ذهنی- وابسته شود و از شوهرش متنفر گردد و این تنفر روزبه‌روز بیشتر شود. پاداش‌ روانی بسیار در صمیمیت موثرند. لبخند زدن، تمجید کردن، نوازش و توجه، پاداش‌های روانی هستند که در نفوذ و تاثیرگذاری، نقش مهمی دارند. اینها هم بمب صمیمیت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا