روانشناسی

۱۳ رازی که زنان باید بدانند

مردان قدرت دهید، صمیمیت فوران می‌کند

زنان به مردان قدرت دهید تا صمیمیت فوران کند. مرد، موجودی است که بیش از همه عاشق قدرت است. مرد از اینکه قدرتمند باشد، حظ می‌کند. از اینکه توانا باشد و یا حتی احساس توانایی کند، لذت می‌برد. مراقب باشید این احساس، قدرتمندی و توانایی را در او به اوج برسانید. مخاطب من، شما زنان هستید. این احساس را در مردان نکشید. تا وقتی به کشتار قدرت در مردی سرگرمید_ چه خواسته، چه ناخواسته_ باید فکر هر گونه صمیمیت، نفوذ و تاثیرگذاری را از سر خود بیرون کنید. از یک طرف، «قدرت» را در مردان می‌کشید و از طرف دیگر انتظار دارید که شوهر شما به حرف شما گوش دهد و زندگی سرشار از عشقی داشته باشید.

پیشنهادی: تست MBTI

 

مردان قدرتمند
مردان قدرتمند

پیشنهادی: تست هالند

مظاهر قدرت برای مردان:

قدرت‌های متداول عبارتند از: پول درآوردن – اداره کردن خود و دیگران – قدرت جسمی – قدرت مالی – قدرت تصمیم‌گیری – قدرت معنوی و… دقیقاً در همان چیزی که شما آن را نفی می‌کنید، آن‌ها می‌خواهند قدرتمند باشند و شما به آن‌ها سرکوفت می‌زنید. اگر جایی قدرت مردی را نادیده بگیرید یا آن را مورد انتقاد قرار دهید؛ مرد کلافه می‌شود. از شما متنفر می‌گردد و رشته‌های صمیمیت از هم گسسته می‌شود. شما می‌گویید: من واقعیت را می‌گویم!

همچنین بخوانید:   ۱۱ نشانه خیانت شوهرتان

من هم قبول دارم که شما واقعیت را می‌دانید اما می‌گویم بیان و ابراز این واقعیت مشکل را هزاران برابر می‌کند.او هم واقعیت را می‌داند. او هم به ضعف خود واقف است. لزومی ندارد که شما به او بگویید. اما شما می‌توانید موثر باشید. می‌توانید ضعف او را تبدیل به قدرت کنید. به جای تاکید بر ضعف، احساس توانایی را در او تقویت کنید. ضعف را با تحسین تقویت کنید نه با انتقاد. انتقاد کردن، ضد صمیمیت است.

زنان باید مراقب این موارد باشند و آنها را اجرا کنند، در این مطلب ۱۳ رازی که زنان باید بدانند گفته شده است:

۱. اگر خودتان شاغل هستید:

مطلقاً توانایی و استقلال مالی خود را گوشزد نکنید و یادآوری نکنید. مراقب باشید از شوهرتان، حقوق بیشتری نداشته باشید. به او یادآور شوید که کماکان همه چیز به دست تو است. اداره مالی این خانواده به دستان قدرتمند تو است و…

۲. مطلقاً سرکوفت نزنید:

نگویید فلانی اینقدر پول در می‌آورد. فلانی دو تا خانه دارد و آن یکی سه تا کارخانه دارد. تو هیچ‌کاری از دستت برنمی‌آید و همیشه هَشتِت گِرو نُه است. قصد شما چیست؟ اگر واقعاً به بهبود اوضاع مالی فکر می‌کنید، او را تحسین کنید. انتقاد، ضد صمیمیت است. مخرب است.

پیشنهادی: تست دیسک

۳.تو بی‌عرضه‌ای و عبارات مشابه آن، فاتحه خواندن صمیمیت است:

تو بی‌عرضه‌ای! یعنی فروریختن مرد. یعنی انتظار از هم پاشیدگی. یعنی به دست خود خانه را خراب کردن. خانواده را سوزاندن. هر مفهوم مشابه تو بی‌عرضه‎‌ای! یعنی فاتحه صمیمیت و عشق متقابل مرد را خواندن. مبادا شما زنان از این عبارات به زبان بیاورید.

حل کردن مشکلات توسط مردان
حل کردن مشکلات توسط مردان

۴. مرد را حلال مشکلات بدانید:

مشکل را به او بگویید و از او بخواهید که آن را حل کند و تایید کنید که تو قادری. جمله‌های «من بِرَم»، «من این کار را بکنم»، «اینم از تو برنمی‌آد» و… خطرناکند.

۵. به مردان اندرز ندهید. نصیحت نکنید. راهنمایی نکنید:

مردها دوست دارند خودشان مشکل خود را حل کنند. اگر لازم بدانند خود، با شما در میان می‌گذارند. تا از شما راهنمایی نخواسته‌اند، صحبت نکنید. این کار را بکن و این کار را نکن یعنی صمیمیت بی‌صمیمیت. با اندرز ندادن و نصیحت نکردن زندگی خود را عاشقانه کنید.

همچنین بخوانید:   چگونه جذاب و دوست‌داشتنی باشیم

پیشنهادی: تست نئو

زنان بدانید
زنان بدانید

۶. سکوت مردان را نشکنید:

با مردها خیلی صحبت نکنید. اشتباه زن‌ها این است که وقتی مرد ساکت است، مدام به سمت آن‌ها می‌روند و با آن‌ها حرف می‌زنند. اگر او ساکت است، به سکوت نیاز دارد. بگذارید نیازش برآورده شود. سکوت یعنی صمیمیت. چرا با صحبت کردن و صحبت کردن و صحبت کردن، عشق و صمیمیت را از بین می‌برید؟ چرا جذابیت خود را کم می‌کنید؟ آنقدر که سکوت، شما را دوست‌داشتنی می‌کند، صحبت کردن نمی‌کند. هم خودتان ساکت باشید و هم سکوت مردان را نشکنید. از سکوت مردان برداشت‌های نادرست نکنید. سکوت ممتد شما ممکن است به معنی رنجیده خاطر بودن شما باشد ولی در مورد مردها اینطور نیست. فکر نکنید که نسبت به شما بدبین شده‌اند یا از شما بدشان آمده است.

پیشنهادی: رزومه ساز 

۷. به مردان فضا دهید. مردان عاشق صمیمیت و استقلال هستند:

گاهی مردان را رها کنید تا با خود خلوت کنند. به ملاقات دوستانشان بروند یا به خانواده خود_ تنها_ سر بزنند. مدام دنبال شوهرتان نباشید و از مجاورت فراوان بپرهیزید.

فضای نفس کشیدن!، این، چیزی است که مردان از شما می‌خواهند. اگر شما این فضا را به آنها بدهید به شما عشق می‌ورزند و با شما صمیمی می‌شوند.

۸. مرد باید ستایش شود:

توانایی جسمی‌اش را تحسین کنید. توانایی جنسی‌اش را تحسین کنید. مدیریت و خصوصاً مدیریتش را تحسین کنید. از او به خوبی یاد کنید. مدام تاکید کنید که تو شایسته، قدرتمند و توانایی و همه‌چیز به دست تو مهیا است. عجب آنکه شما زنان، وقتی از زندگی خود ناراضی هستید، با انتقادهای خود بنیاد زندگی خود را ویران می‌کنید.

۹. مرد دوست دارد که از او قدردانی شود:

تشکر، روح مرد را پرواز می‌دهد. تشکر از مرد، چنان شما را صمیمی جلوه می‌دهد که از نظر مرد، حد و حساب ندارد. از اینکه چنین می‌کند و چنان می‌کند و… تشکر کنید تا به شما عشق بورزد.

همچنین بخوانید:   هنر یک همکار خوب بودن

۱۰. مرد را تایید کنید:

وقتی مردی را تصدیق و تایید می‌کنید؛ او رشد می‌کند و بهتر و بهتر فکر می‌کند. تایید مردها یعنی فوران صمیمیت. به او بگویید چقدر خوب شد که پارسال فلان کار را کردی. چقدر کارت عالی بود که ماه گذشته … کردی.

آنچه که قبلاً انجام داده‌اید و جداً شایسته تحسین و تایید است، تحسین و تایید کنید.

زنان قدرتمند
زنان قدرتمند

۱۱. مرد باید مورد قبول و پذیرش قرار بگیرد:

زنان باید بدانند، مرد اگر مورد پذیرش قرار بگیرد، به اوج می‌رسد و اگر مورد پذیرش قرار نگیرد، فرو می‌افتد و اگر احساس فرو افتادن کند، از شما متنفر می‌شود. بسیار سخت است تنفر مرد را دوباره به صمیمیت تبدیل کرد. مراقب باشید او را بپذیرید.

۱۲. باید مورد اطمینان باشد:

به او اعتماد کنید این کار باعث افزایش اعتماد به نفس مردان می‌شود. با اطمینان خاطر به اینکه او می‌تواند، بسیاری از کارها را به او بسپارید.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

۱۳. مرد را تشویق کنید:

مرد، عاشق تشویق است. کف زدن‌ها را فراموش نمی‌کند. و پشت‌زدنها را مدام حس می‌کند. مرد، آفرین شما را تا عمر دارد به خاطر می‌سپارد.

زنان و مردان در پیری
زنان و مردان در پیری

کلام آخر

شما زنان باید مراقب باشید که اگر نیازهای مرد را برآورده نکنید از شما سرخورده می‌شود. از شما ناامید می‌شود. صمیمی که هیچ! از شما متنفر می‌شود. احساس یاس می‌کند. و اگر در بیرون، خانمی به عنوان همکار، بستگان، و یا آشنایان مرد، او را تحسین و تشویق کند و به او تاکید کند که تو توانایی و…؛ هیچ بعید نیست که علیرغم میل شما، شوهر شما از کس دیگری خوشش بیاید و با همه صمیمی باشد جز شما. برای صمیمیت بکوشید و نتایج غیر قابل باور آن را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا