روانشناسی

۱۳ وسیله خطرناک و تهدید کننده ی کودکان

ما در این مطلب به شناسایی ۱۳ وسیله خطرناک و تهدید کننده ی کودکان می پردازیم. حتما در خانه ی شما وسایل زیادی وجود دارند. شاید به این فکر نکرده باشید، اما کوچکترین وسایل نیز می توانند موجب خطر را برای کودک شما فراهم کنند.

میوه مصنوعی
میوه مصنوعی

۱. وسایل تزیینی

از نگهداری وسایل تزیینی مانند گل های خشک ، میوه های مصنوعی و تزیینات با سنگ های کوچک خودداری نمایید. شما می توانید این وسایل را دور از دسترس کودک خود نگهدارید، کودک ممکن است این اشیا را ببلعد و باعث خفگی او شود.

بادکنک وسیله خطرناک
بادکنک وسیله خطرناک

 

پیشنهادی: تست MBTI

۲. بادکنک

یکی دیگر از ۱۳ وسیله خطرناک و تهدید کننده ی کودکان بادکنک ها می باشند. بادکنک های لاتکس به سادگی می ترکند. بنابراین اگر کودک شما آن را در دهانش فرو برد، به دلیل بافت صاف و لغزنده آن، بیرون آوردنش کار دشواری است. پس بهتر است که از این به بعد برای مراسم مختلف از بادکنک های فویلی که به سادگی سوراخ نمی شوند، استفاده کنید.

پریز برق

پیشنهادی: تست هالند

۳. سیم های برق و پریز ها

کودکان هنگامی که با سیم برق و پریز ها بازی می کنند، به سرعت می توانند دچار برق گرفتگی شوند. سیم های وسایل الکتریکی را پشت مبلمان و وسایل خانه پنهان نمایید و آن ها را از زیر فرش رد نکنید زیرا باعث زمین خوردن کودک شما خواهند شد همچنین پریزهای برق را با پوشش مخصوص بپوشانید.

همچنین بخوانید:   20 فایده تشکر و قدردانی
ماشین لباس شویی
ماشین لباس شویی

۴. وسایل برقی آشپزخانه

درب وسایلی مانند ماشین ظرفشویی ، ماشین لباس شویی و خشک کن را همیشه بسته نگه دارید. در ماشین ظرف شویی قسمت های تیزی وجود دارد که باعث زخمی شدن کودک می شوند. همچنین کودک ممکن است وارد فضای داخلی ماشین لباس شویی شود.

پیشنهادی: تست دیسک

بالشت نرم

۵. بالش نرم و پتو

خوابیدن روی بالش و استفاده از پتوی نرم برای کودکان بسیار خطرناک هستند. اگر بالش خیلی نرم باشد، ممکن است که کودکتان در آن فرو رفته و دچار خفگی شود. بنابراین بهتر است که از بالش های سفت برای نوزادان استفاده کنید. اگر کودک تان زیر ۱۲ ماه دارد، از انداختن پتو روی آن نیز خودداری کنید زیرا ممکن است روی صورت کودک افتد و مانع از نفس کشیدن او شود.

پیشنهادی: تست نئو

وسایل تیز خطرناک
وسایل تیز خطرناک

۶. چاقو و چنگال

چاقوها را روی میز یا صفحه ی کابینت قرار ندهید. چاقوها و چنگال ها را در کابینتی دور از دسترس کودکان قرار دهید تا دستشان به این وسیله های بُرنده نرسد.

 

تلوزیون

پیشنهادی: رزومه ساز 

۷. ویدئو و تلویزیون

انگشتان دست کودک شما ممکن است در سوراخ‌های ویدیو گیر کند . به راحتی خارج نشود یا شما متوجه آن نشوید. راه حل این است که آن‌ها را دورن یک قفسه قرار دهید تا در دسترس کودکان نباشند.

تیله بازی

۸. تیله ها

یکی از سرگرمی های کودکان، تیله است. اما این توپ های شیشه ای رنگی، می تواند برای کودکان کم سن و سال تر دردساز شوند. اگر کودکان آنها را روی زمین ببینند، فکر می کنند خوراکی هایی خوشمزه هستند و آنها در دهان خود قرار داده ،این اشیا به خاطر کوچک بودنشان به راحتی از گلو پایین می روند و باعث خفگی می شوند. بنابراین آنها را در جای امنی، دور از دسترس کودک تان، قرار دهید.

همچنین بخوانید:   ۹ عامل موفقیت تحصیلی
مواد شوینده وسیله خطرناک
مواد شوینده وسیله خطرناک

۹. مواد شوینده

یکی از ۱۳ وسیله خطرناک و تهدید کننده کودکان شوینده ها هستند. آنها باعث مسمومیت و آسیب های جدی و بیشماری برای کودک شما می شوند. سعی کنید بعد از استفاده حتما آنها را در جایی دور از دسترس کودکان قرار دهید.

اجاق گاز

۱۰. اجاق گاز

هنگام کار با اجاق گاز ، دسته ی قابلمه ها یا تابه ها را به سمت داخل و دور از لبه ی اجاق گاز هدایت کنید تا از ریختن ناگهانی و برگشتن ظرف غذا بر اثر برخورد احتمالی جلوگیری نمایید. اگر کودکان در نزدیکی گاز رفت و آمد می نمایند با دقت از آن ها مواظبت نمایید و سعی کنید به آنها نزدیک نشوند.

شومینه وسیله خطرناک
شومینه وسیله خطرناک

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

۱۱. شومینه

شومینه یکی دیگر از ۱۳ وسیله خطرناک و تهدید کننده برای کودکان است. خطر شومینه های چوبی از شومینه های گازی بیشتر است، زیرا ممکن است چوب های آن به بیرون پرت شده و روی فرزندتان که در اطراف آن در حال بازی هستند، بیافتد. از آنجا که کودکان کنجکاو دوست دارند به هر چیزی نزدیک شوند و آن را لمس کنند، بهتر است که دور شومینه تان را حصار بکشید. وسیله های کنار شومینه مانند کبریت، فندک، نفت، انبر و… را نیز از دسترس کودکتان دور نگه دارید تا به آنها دسترسی نداشته باشند و از آنها استفاده نکنند.

کیسه پلاستیکی

۱۲. کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی می  توانند وسیله ای خطرناک و تهدید کننده برای کودکان باشند. کودکان ممکن است در حین بازی کردن آن را در دهان خود قرار داده یا دور سر خود بکشد و باعث خفگی شود.

همچنین بخوانید:   خشم را بهتر بشناسید
پرده وسیله خطرناک
پرده وسیله خطرناک

۱۳. پرده ها

یکی دیگر از ۱۳ وسیله ی خطرناک و تهدید کننده برای کودکان پرده می باشد. فراموش نکنید که خفگی می‌تواند با یک ریسمان یا نخ هم اتفاق بیافتد. باید آن‌ها را از دسترس کودکان دور نگه دارید. همچنین مراقب کش‌های پلاستیکی کوچک یا تکه‌های آهنی که احتمال خفگی دارند، باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا