روانشناسی

تیپ شناسی افراد براساس شخصیت آبی

در مورد رفتار شخصیت آبی بیشتر بدانید

شخصیت دوم ساده است. می‌توان شخصیت آبی را در یک کلمه توصیف کرد: این کلمه چیست؟ مهمانی

  • آبی‌ها عاشق مهمانی هستند.
  • آبی‌ها عاشق خوش‌گذرانی هستند.
  • آبی‌ها عاشق ماجراجویی هستند.
  • آبی‌ها عاشق تجربه کردن چیزهای جدید هستند.
  • آبی‌ها عشق مسافرت هستند.
  • و مهمتر از همه، شخصیت آبی عاشق آشنا شدن با افراد جدید هستند.

پیشنهادی: تست MBTI

شما همین حالا هم با شخصیت‌های آبی آشنایی دارید، چون هر روز آن‌ها را می‌بینید. وقتی یک شخصیت آبی با شما وارد آسانسور می‌شود، بلافاصله شروع می‌کند به تعریف کردن داستان زندگی‌اش؛ اینکه دیشب خانواده‌اش کجا رفتند، به دیدن چه کسی رفتند و امروز چه کار می‌کنند، بدون آنکه شما حتی یک کلمه هم حرف بزنید!

پیشنهادی: تست هالند

حرف زدن
حرف زدن

شناخت شخصیت آبی

تشخیص شخصیت‌های آبی از همه‌ی شخصیت‌های دیگران آسان‌تر است، چون آن‌ها همیشه در حال حرف زدن هستند. آن‌ها از همان اول صبح که از خواب بیدار می‌شوند حرف می‌زنند تا خودِ شب. آن‌ها حتی توی خواب هم حرف می‌زنند! آن‌ها حرف می‌زنند، حرف می‌زنند و حرف می‌زنند. اگر وقفه‌ای در مکالمه پیش آید، آن‌ها آن را با کلمات پُر می‌کنند، فقط به این دلیل که حرف زده باشند.

پیشنهادی: تست دیسک

ایراد شخصیت آبی که همیشه در حال حرف زدن است

آن‌ها اصلاً گوش نمی‌کنند، اما معنایش این نیست که قصد بی‌ادبی داشته باشند. قضیه این است که شخصیت‌های آبی در آنِ واحد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ۲۰۰ جهت مختلف فکر می‌کنند. از نظر آن‌ها سایر شخصیت‌ها کُند ذهن هستند. بر این اساس، آن‌ها جمله‌های ما را تمام می‌کنند و پاراگراف‌های ما را می‌بندند. آن‌ها حتی از سرعت حرف زدنشان کم نمی‌کنند که به حرف ما گوش دهند؛ همین‌طور به حرف زدن ادامه می‌دهند.

همچنین بخوانید:   افزایش تقویت قدرت نه گفتن

مهارت تشخیص شخصیت آبی

یادتان باشد که درک زبان رمزی همه‌ی شخصیت‌ها راحت است. فقط چند کلمه کافی است. مهارت واقعی این است که قادر باشید خیلی سریع شخصیت واقعی طرف مقابل را تشخیص دهید. تشخیص آبی ها آسان است. همانطور که گفته شد آن‌ها همیشه در حال حرف زدن هستند. آن‌ها سرشار از زندگی‌اند. هر وقت در مرکز خرید یک بچه‌ی ۳ ساله‌ی شیطان می‌بینم با خودم می‌گویم، «شخصیت این بچه آبیه». اما پدر و مادرش در کل دوران کودکی او درگیر این مسئله هستند که چطوری فرزندشان تمرکز حواس داشته باشد. وقت آبی‌ها صرف عمل کردن می‌شود و زمانشان را با فکر کردن و تعمق کردن هدر نمی‌دهند. آن‌ها فقط می‌خواهند کار کنند. اگر می‌خواهید کاری انجام شود، آن را به آبی‌ها بسپارید.

شناخت شخصیت آبی
شناخت شخصیت آبی

رفتار شخصیت آبی

مهمانی را یادتان هست؟! فرض کنید که شخصیت آبی وارد یک سالن مهمانی بزرگ می‌شود. در آنجا میزهای گرد بزرگ هست با کلی آدم‌های خندان و خوشحال که دور آن‌ها نشسته‌اند و یک میز که یک نفر تنها پشت آن نشسته است. شخصیت آبی سر کدام میز می‌نشیند؟ خُب، میزی که یک نفر به تنهایی آنجا نشسته؟ نه، این همان میزی است که شخصیت زرد آنجا نشست. برعکس، شخصیت آبی میز پر سروصدا را انتحاب خواهد کرد؛ هیجان‌انگیزترین میز که جایی هم برای نشستن ندارد. او یک صندلی برمی‌دارد و کنار آن میز می‌گذارد و به جوّ سرگرم‌کننده و شلوغ می‌پیوندد. چون می‌خواهد تا حدّ امکان آدم‌های جدید و بیشتر ببیند.

پیشنهادی: تست نئو

رهبران آبی
رهبران آبی

آیا آبی‌ها رهبران بزرگی می‌شوند؟

مطمئناً! آن‌ها اهل عمل هستند. نمی‌خواهند منتظر بمانند تا یک ستاد برای آن‌ها تصمیم‌گیری کند. میخواهند فوراً دست به کار شوند. زیر مجموعه‌های آن‌ها اصلاً نباید نگران باشند که در روزهای تعطیل چه‌طوری سر خودشان را گرم کنند. آبی‌ها از قبل برنامه‌ی گردش در خارج از شهر را ریخته‌اند و صدای موسیقی هم که از الآن دارد می‌آید.

همچنین بخوانید:   چگونه شنونده فعال باشیم؟

پیشنهادی: رزومه ساز 

شخصیت‌های آبی را سریع تشخیص دهید

خوشبختانه کار سختی نیست. اگر شما در جایی ایستاده‌اید و شخص کناری شما مدام حرف می‌زند، کنار یک شخصیت آبی ایستاده‌اید. به کلمه‌هایی توجه کنید که آن شخص در حرف‌هایش استفاده می‌کند. همچون:

  • حال دادن
  • جالب
  • تفریح
  • معرکه
  • مسافرت
  • هیجان
  • جدید
  • بگو بخند

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

بعد دقت کنید، می‌بینید که آن‌ها اصلاً به شما گوش نمی‌دهند. احتمالاً این کلمه‌ها را در مکالمه‌ای شبیه این بشنوید: «کارم دیگر حال نمی‌دهد. روزهایم تکراری شده است. کسل‌کننده است. دنبال کاری می‌گردم که بتوانم بزنم بیرون و آدم‌های جدید و جالب ببینم. خوشم نمی‌آید اسیر میز باشم».

صحبت کردن شخصیت آبی
صحبت کردن شخصیت آبی

کلام آخر

نکته‌ی جالبی که در مورد صحبت کردن با آبی‌ها وجود دارد این است که آن‌ها واقعاً گوش نمی‌کنند. بنابراین اگر یک موقع فراموش کردید که چه چیزی می‌خواستید بگویید، کافی است همه چیز را سریع و با هیجان بگویید. جواب می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا