مدیریت و کسب و کار

نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق چگونه است؟

یقینا شما هم مانند هزاران فرد دیگر، ساعت‌ها و روزها راجع به راه های مختلف پولدار شدن و چگونگی راه اندازی یک کسب‌ و کار پرسود و موفق فکر کرده‌اید. به احتمال زیاد به این نتیجه رسیده‌اید که راه اندازی یک کسب درآمد اینترنتی می‌تواند بهترین گزینه باشد! از جمله دلایل متعدد محبوبیت راه اندازی کسب و کار اینترنتی، میتوان به عدم محدودیت زمانی و پتانسیل بالای پیشرفت و گسترش کسب و کار اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم شما را برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق راهنمایی کنیم و مراحل آن را قدم به قدم به شما آموزش دهیم. بعد از همه این صحبت ها، حتما برایتان این سوال پیش می‌آید که راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق چگونه است؟

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق

برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق، لزوماً نباید دیجی‌کالا باشیم! تعداد بسیار زیادی از کسب‌ و کارهای آنلاین دیگری هم وجود دارند که شاید به اندازۀ دیجی کالا معروف نباشند؛ اما سوددهی بسیار بالایی دارند و در حیطه کاری خودشان، بسیار موفق هستند. چندان تفاوتی ندارد که شما صاحب یک ایدۀ نو و استارتاپی باشید، کسب و کار کوچک یا خانگی خود را داشته باشید و یا حتی ارائه دهنده خدماتی همچون تعمیرات یخچال باشید؛ در هر صورت با وارد کردن کسب‌وکارتان به دنیای گسترده اینترنت، می‌توانید آن را گسترش دهید و تجربه راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود را کسب کنید.

همچنین بخوانید:   کسب درآمد اینترنتی از سایت های خارجی

پیشنهادی: تست MBTI

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

برترین نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی

همیشه پیش از انجام دادن کاری، به دنبال برترین راه برای آغاز آن هستیم. راهی که تبعات کمتری داشته باشد و احتمال موفق شدن در آن زیاد باشد. طبیعتا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی هم این موضوع صدق می‌کند و به دنبال برترین راه برای آغاز هستیم. راهی که پس از طی کردن آن، در نهایت بر بلندای قله موفقیت بایستیم و اهداف خود را یکی پس از دیگر به دست آوریم و لذت پیروزی را بچشیم. برای اینکه بتوانید برترین راه را انتخاب کنید، ما در کنار شماییم و در ادامه به شما کمک می‌کنیم که در جریان مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی موفق قرار گیرید و آن ها را اجرا کنید.

مراحل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق

با دانستن مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، می‌توانید تصمیمات بهتری در این مسیر بگیرید. در این بخش۴  قدم برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی را برای شما توضیح داده‌ایم. همین حالا، یک قلم و کاغذ بردارید، موارد را یادداشت کنید و درباره هر کدام به صورت جداگانه تفکر و تحقیق کرده و در نهایت یک بار همه را دوره کنید. سپس برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود اقدام کنید.

پیشنهادی: تست هالند

قدم نخست: پیش از راه‌ اندازی کسب و کار، خودتان را بشناسید

تصور کنید شما یک فرد ریسک‌پذیر و خلاق باشید و بخواهید در یک شرکت به‌عنوان حسابدار، کارهای روتین روزانه را انجام دهید. یا به طور مثال علاقه‌مند به هنر باشید و الان در یک شرکت فنی مشغول به کار باشید. چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ احتمالا پس از مدتی دچار خستگی و بی‌انگیزگی می‌شوید.

همچنین بخوانید:   کسب درآمد از اینترنت در منزل بدون سرمایه!

بنابراین بهتر است که پیش از آغاز کار، علایق و سلیقه‌های شخصی خودتان را بسنجید و بعد از اینکه به شناخت خود رسیدید، تصمیم بگیرید که کار کردن در کدام زمینه برای شما بهتر است. راه اندازی یک صفحۀ هنری یا یک فروشگاه اینترنتی با محصولات متفاوت یا وبلاگ تخصصی آموزشی؟ برای شناخت خود می‌توانید در آزمون هالند شرکت کنید و با توجه به نتایجی که بدست می‌اورید، برای راه اندازی کسب و کار خود اقدام کنید.

پیشنهادی: تست دیسک

قدم دوم: قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، تحقیقات بازار را انجام دهید

برخی فکر می‌کنند همین که ایده را پیدا کردند کار را تمام کرده و می‌توانند خیلی سریع آن را عملی کنند. اما عجولانه عمل کردن هیچ گاه نتایج خوبی را به دنبال نداشته است! شما باید پیش از هر اقدامی راجع به بازاری که انتخاب کرده‌اید تحقیق کنید.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

یکی از آسان‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها برای انجام تحقیقات بازار (خصوصاً برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی)، استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی KWFinder است و keyword planner است. اما این ابزار ها به چه صورتی کار می‌کنند؟ این ابزارها به شما کمک می‌کند تا بفهمید مردم چقدر در مورد کلمات کلیدی نزدیک به کسب‌وکار شما در اینترنت سرچ کرده‌اند و شما می‌توانید با استفاده از این ابزار، آماری را طبق تعداد جستجوی ماهیانه و نمودار جستجوی سالیانه به‌دست آورید. بعد از آن با مقایسه و بررسی متوجه می‌شوید که ایدۀ کسب و کار شما در اینترنت موفق خواهد شد یا خیر.

پیشنهادی: تست نئو

همچنین بخوانید:   ایده های کسب و کار اینترنتی ترند 2022

قدم سوم: برای راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی، رسانۀ مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تصور کنید یک محصول عالی دارید، اما هیچ فروشگاهی برای عرضه آن ندارید. قصد دارید چگونه محصولتان را معرفی کنید؟ رسانه همچون فروشگاهی برای عرضه محصول است. رسانه فضایی است که می‌توانید در آن محصول‌تان را به نمایش بگذارید، با مشتری ارتباط برقرار کرده، اطلاع‌رسانی انجام دهید و نهایتا محصول خود را به فروش رسانید.

پیشنهادی: رزومه ساز آنلاین

قدم چهارم: پس از راه‌اندازی کسب و کار، بازاریابی اینترنتی را شروع کنید

پس از طی کردن قدم‌های پیشین و راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود، تازه کار شما شروع می‌شود. مسلما خودتان هم می‌دانید که فروش محصولات و رسیدن به یک سود مطلوب، بدون ترویج و تبلیغ آن‌ها شدنی نیست. اینجاست که بازاریابی اینترنتی به میان آمده و به شما کمک می‌کند تا رسانۀ خود را تبلیغ کنید و بتوانید محصولات بیشتری را به فروش رسانید. بازاریابی اینترنتی، شاخه‌های مختلفی دارد. ما باید با هر کدام از این بخش‌ها و شیوه به‌کارگیری آن‌ها برای گسترش کسب‌ و کارمان آشنا شویم. بعضی از قسمت‌های مهم دیجیتال مارگتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

  • محتوا
  • تبلیغات گوگل
  • بازاریابی ویدیوئی
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

سخن اخر

در این مطلب هرچه را که لازم بود راجع به راه‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی بدانید به شما گفتیم. حالا پیشنهاد ما به شما این است که هر چه را یادداشت کرده‌اید سبک سنگین کنید، ابزارهای لازم را آماده کنید و با یک برنامه‌ریزی خوب کارتان را آغاز کنید. البته این را یادتان نرود که در بخش کامنت ها، ما را هم در جریان مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود بگذارید.

امیر محمد خجسته

کارشناس سئو / دانشجوی مدیریت کسب و کار

۲ دیدگاه

    1. درود بر شما کاربر عزیز؛
      اگر ایده مناسب باشه و مشکلی از جامعه را حل کنه قطعا جواب خواهد بود. کماکان کخ بسیاری از کسب و کار های اینترنتی را در زندگی ازشون داریم استفاده می کنیم و موفق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا