روانشناسی

مراقبت بسیار مهم در صمیمیت همسران

خطاهای شایع افراد در مورد صمیمیت همسران

یکی از خطاهای شایع افراد در مورد صمیمیت همسران ، که معمولاً ناآگاهانه صورت می‌گیرد گفت‌وگو از جنس مخالف است. وقتی که برای همسر خود از جنس مخالف صحبت می‌کنید؛ دقیقا دارید صمیمیت بین خود و همسر خود را از بین می‌برید. مرد نباید از زن دیگر صحبت کند. چه این صحبت تعریف باشد و تمجید و چه انتقاد باشد و ایراد. این صحبت‌ها ضدصمیمیت است و واکنش ایجاد می‌کند. و زن نباید از مرد دیگر صحبت کند. چه این صحبت تحسین باشد و ستایش چه تحقیر باشد و نکوهش.

پیشنهادی: تست MBTI

 

صمیمیت همسران در رابطه با زنان
صمیمیت همسران در رابطه با زنان

ابتدا زنان بخوانند:

از مرد دیگر صحبت نکنید. هرچند که مردی قابل تحسین باشد ابداً پیش همسر خود تحسینش نکنید. اگر شما نیز شاغل هستید و با ارباب رجوع و همکار خوب مرد سر و کار دارید. اگر بیرون می‌روید و خرید خانه را انجام می‌دهید، اگر مردان فامیل را ملاقات می‌کنید؛ پیش همسر خود از آن‌ها تعریف نکنید و نگویید که مثلاً فلان آقا چه خوش‌تیپ، پولدار، مودب، سر و زبان‌دار!! و… است.

با این کار هم به تخریب حس توانمندی و قدرتمندی مرد لطمه زده‌اید و هم صمیمیت را از بین برده‌اید. به نظر می‌رسد که آنقدر هم گفتن مرد از زن دیگر، روی همسرش تاثی منفی می‌گذارد؛ بیان زن از مرد دیگر روی شوهرش تاثیر ندارد، اما به واقع چنین نیست. شاید تنها شیوه برخورد مردها با مسأله کمی فرق داشته باشد. مردها معمولاً احساسات خود را به آن وضوح که زن‌ها نشان می‌دهند؛ ابراز نمی‌کنند.

همچنین بخوانید:   رازهایی برای حفظ تندرستی

پیشنهادی: تست هالند

بیان شما از مرد دیگر هم قطعاً، تاثیرگذار است و انزجار برانگیز. و زن‌ها این اشتباه را بیشتر مرتکب می‌شوند که برای ایجاد انگیزه!! در شوهر خود برای «بهتر بودن»؛ از مرد دیگر، حرف می‌زنند. مثلاً وقتی شوهر خود را کم تحرک می‌بینند، شلوغ می‌کنند که فلانی چقدر فعال است و پر تحرک.این، عملاً مقاوت ایجاد می‌کند. مانع می‌شود. مرد را به واکنش منفی وا می‌دارد. و حتی شاید: جری‌تر شود، کم‌ تحرک‌تر شود. عصبانی شود و بدبین شود و… مراقب باشید از مردان دیگر زیاد حرف نزنید و تا می‌توانید کمتر بگویید.

صمیمیت همسران در رابطه با مردان
صمیمیت همسران در رابطه با مردان

و اما حال مردان بخوانید:

اگر شما مردی هستید که شغل شما ارتباط با خانم‌ها را برای شما ایجاب می‌کند؛ مثلاً اگر فروشنده لباس زنانه هستید و یا با هر علتی ارباب رجوع خانم دارید، مطلقاً از ارتباط روزانه خود برای همسر خود حرف نزنید. یک رفتار مخرب در صمیمیت همسران این است که مردی از زن دیگر تعریف کند.

پیشنهادی: تست دیسک

این جملات را به زبان نیاورید:

متین و باوقار است. خوش مشرب است. رفتار جالبی داشت. پر تحرک است. صمیمی است. دارای اعتماد به نفس است. مقتدر است. خوش‌بیان است. سرزنده است. خوش سلیقه بود. فهمیده بود. و بدتر از همه، زیبا بود. در منطق سرشار از احساس زن‌ها هر دقیقه، هر کلمه و هر نگاه تصادفی شما جای بحث و تحلیل بسیار دارد. آن‌ها ناخودآگاه برای کوچکترین و پیش‌پا افتاده‌ترین (البته از نظر شما) حرکات و رفتارها و گفتارهای شما دلیل سازی می‌کنند.

در این نوع ویژه منطق، آن‌ها به آنچه که شما در برابر دیگران انجام می‌دهید یا از دیگران می‌گویید، به مراتب بیشتر اهمیت می‌دهد تا آنچه که برای خود آن‌ها انجام می‌دهید یا به آن‌ها بگویید.وقتی شما می‌گویید فلان مراجع خانم من بسیار متین و باوقار بود. جمله شما به سرعت وارد جریان تحلیل می‌شود: آن مراجع خانم متین و باوقار بود ==> تو به اندازه او متین و باوقار نیستی ==> او از نظر من بر تو ارجحیت دارد.

همچنین بخوانید:   تغذیه و رابطه مشکلات روحی

حالا اگر شما در روزهای پیش، صدها بار هم از متانت و وقار خانم خود به او گفته باشید و بعد از این جمله هم، صدها بار این نکته را یادآوری کنید؛ تاثیر این جمله شما در روان او از بین نمی‌رود؛ حتی اگر پس از مدتی ظاهراً فراموش شود؛ یا اینکه شما اصلاً کوچکترین آثار رنجش خاطری را در او مشاهده نکنید. اگر واقعاً به چشم خود، رفتار و حرکت قابل تحسین خانمی را دیدید و ابداً هم قصد و منظوری ندارید، باز مراقب باشید که چه می‌گویید.

پیشنهادی: تست نئو

نتیجه معکوس:

برخی از شما به اشتباه برای آنکه همسر خود را به بهتر بودن وا دارید، از خصلت خوب یک زن دیگر صحبت می‌کنید تا در او انگیزه!! ایجاد کنید. این رفتار شما تقریباً همیشه نتیجه معکوس دارد و در موارد نادری هم که نتیجه داشته باشد؛ نوعی آزردگی و رنجش عمیق را در او ایجاد می‌کند که بالاخره زمانی ظهور می‌کند و به هیچ وجه به آن تغییر مثبت نمی‌ارزد. بعضی ها بسیار با آب‌وتاب تعریف می‌کنند که امروز فلان خانم را دیدم که اینطور بود و آنطور بود و… واکنش زن، معمولاً یکی از این ۳ واکنس است:

  • ظاهراً هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد اما در باطن بسیار دلگیر و آزرده و عصبی می‌شود.
  • در همان زمان یا کمی بعد واکنش شدید نشان می‌دهد. بهانه می‌گیرد و بیخود (از نظر شما) به شما پیله می‌کند و پی‌می‌برد.
  • مقابله به مثل می‌کند و رفتاری چون شما را پیشه می‌گیرد.

پیشنهادی: رزومه ساز 

و ندرتاً رفتاری را که درباره آن صحبت کرده‌اید را پیش می‌گیرد؛ چون فکر می‌کند این رفتار مورد توجه شما قرار گرفته است. حال اگر این رفتار، نادرست است و یا حتی زشت باشد؛ هم فرقی نمی‌کند. وقتی شما از آن صحبت می‌کنید یعنی این رفتار توجه شما را برمی‌انگیزد پس در پیش گرفتن آن خوب است.وقتی مردها از زن‌های دیگر صحبت می‌کنید؛ خودتان به وضوح می‌بینید که همسر شما بی‌اندازه نسبت به حرف شما دقیق‌تر از قبل گوش می‌دهد.

همچنین بخوانید:   ۷ موقعیتی که تشکر کنید بهتر است

اگر قصد دارید که صمیمیت همسران که بین خودتان و همسرتان وجود دارد را گسترش دهید طوری رفتار نکنید و گفتارتان طوری نباشد که او احساس کند شما به دیگری توجه داشته‌اید یا دارید. این پنداشت قطعاً به صمیمیت همسران موجود آسیب وارد می‌کند.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

نکته مهم
نکته مهم

یک نکته:

ممکن است شما بگویید وقتی مرد و زن از زن و مرد دیگری سخن می‌گویند در اکثر موارد هیچ منظور و مقصودی ندارند و اگر مخاطب واکنش منفی نشان می‌دهد؛ این، مشکل مخاطب است که غیرمنطقی است. حرف شما درست است. اما واکنش مخاطب هم طبیعی است. این حساسیت است، حساسیتی مثبت. البته نمی‌گوییم مطلقاً و اصلاً درباره هیچ‌کس دیگر صحبت نکنید بلکه تاکید می‌کنم که اگر مرد هستید، صحبت شما، مقدار صحبت شما، حالت و بیان شما و… همه و همه در نظر همسر شما نشانه میزان توجه شما به شخص دیگر است و اگر زن هستید، صحبت شما، مقدار صحبت شما، حالت و بیان شما و… همه و همه نشان دهنده میزان پذیرش شما شخصی دیگر است؛ که در هر دو حالت برای طرف مقابل، ناخوشایند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا