روانشناسی

رازهایی برای حفظ تندرستی

حتماً مراقب سلامتی خود باشید

به سلامت و تندرستی خود اهمیت بدهید. اگر سالم هستید قدر آن را بدانید. معمولاً برای ما سلامتی اهمیت کمی دارد، ولی سلامتی نعمتی است که به هیچ قیمتی نمی‌توان آن را خرید. در ادامه‌ی این مطلب به رازهایی برای حفط تندرستی خواهیم پرداخت:

روزی یک سیب

چند نوع سیب آب‌دار و خوشمزه در میوه فروشی‌ها وجود دارد. هر هفته یک نوع از آن‌ها را امتحان کنید. سیب‌ها حاوی کربوهیدرات و فیبر هستند، انرژی تولید می‌کنند و منبعی سرشار از ویتامین c هستند.

صبحانه را شب قبل آماده کنید

اگر می‌بینید صبح وفت آماده کردن صبحانه را ندارید، سعی کنید شب قبل این کار را انجام دهید. مثلاً آب جوش را توی فلاسک بریزید و قنجان و کارد و ظروف دیگر را روی میز بچینید. شکر و دیگر وسایل را هم آماده بگذارید.

پیشنهادی: تست MBTI

عادت کنید زیاد آب بنوشید

یکی دیگر از رازهای حفظ تندرستی نوشیدن آب است. برای اینکه خودتان را به نوشیدن آب عادت دهید، همیشه یک پارچ آب و یک لیوان را کنار تخت خود بگذارید. سعی کنید دست کم یک لیوان آب را قبل از خواب و یک لیوان هم صبح بعد از بیدار شدن بنوشید. به تدریج تعداد لیوان‌ها را افزایش دهید، اول دوتا، بعد سه‌تا و… .

تهیه غذا و تندرستی
تهیه غذا و تندرستی

تهیه غذا

ما اغلب غذاهای مانده می‌خوریم، چون وقت نمی‌کنیم یخچال را پر کنیم. برای تندرستی خود سعی کنید ماهی یک بار، مقداری مواد غذایی مفید تهیه کنید و در خانه بگذارید. موادی مانند: برنج قهوه‌ای، حبوبات، سبری و میوه‌های خشک، دانه‌های گیاهان، تن ماهی، کمپوت، مربا و آجیل. این کار موجب می‌شود وقت زیادی برای تهیه غذا هدر ندهید و همیشه غذای خوشمزه در درسترس داشته باشید.

همچنین بخوانید:   شخصیت افراد و رنگ ها

جایگرین‌هایی برای گوشت قرمز

محققان برای سلامت و تندرستی بیشتر پیشنهاد می‌کنند از گوشت قرمز در تمام وعده‌های غذایی استفاده نکنید. تخم‌مرغ، سبزی و سویا سرشار از پروتئین هستند و می‌توانند جایگزین گوشت قرمز شوند. علاوه بر این پختن و استفاده از این مواد غذاهای شما را متنوع می‌سازد. تخم‌مرغ‌ها را بپزید. سبزی‌ها را در سالاد بریزید. سویا را با بخار آب، به مدت دو تا پنج دقیقه بپزید و به سالاد اضافه کنید.

تندرستی و شگفتی‌های جو سبز

متخصصان علوم غذایی به این نتیجه رسیده‌اند که جو سبز به اندازه کافی به جذب آهن و مواد معدنی در بدن کمک می‌کند و برای جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی ماده بسیار مفیدی است. می‌توانید جو را خیس کنید تا جوانه بزند، نصف قاشق از آن را به نصف لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری اضافه کنید و آن را بنوشید.

پیشنهادی: تست هالند

مراقب وزن خود باشید

یکی از رازهای حفظ تندرستی داشتن وزن مناسب است. اگر مراقب وزن خود هستید و در ضمن مجبورید غذای بیرون از خانه را هم بخورید و می‌دانید که در آنجا غذاهای کم چربی کمتر پیدا می‌شود، با مقدار کمی آب لیموی تازه، چربی غذاها را از بین ببرید. اسید طبیعی که در میوه‌هایی مثل لیمو، پرتقال و… وجود دارد، چربی را از بین می‌برد و به هضم غذا کمک می‌کند.

موسیقی گوشی کنید
موسیقی گوشی کنید

ایجاد آرامش با موسیقی

موسیقی می‌تواند در لحظات پراضطراب آرامش ایجاد کند. زیبایی موسیقی در این است که می‌تواند با شما همراه باشد. اگر حس کردید موسیقی به شما آرامش می‌دهد، واکمنی را با خود در وسایل نقلیه عمومی، هنگام ایستادن در صف یا زمان که پیاده‌روی یا دوندگی می‌کنید، همراه داشته باشید.

همچنین بخوانید:   ۶ استراتژی برای مقابله با تنهایی

درمان سریع تهوع

بیش از دو هزار سال است که در غرب از زنجبیل استفاده می‌کنند. زنجبیل، بدن را گرم می‌کند و برای کسالت‌های ناشی از مسافرت مانند کوفتگی یا بی‌حالی صبح‌ها، بسیار خوب است. اگر حالت تهوع دارید، هر سه یا چهار ساعت یکبار، یک تکه زنجبیل بخورید و یا چای زنجبیلی بنوشید.

طناب بازی کنید

رسیدن به تناسب اندام مطلوب، اغلب سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد، ولی چنین نیست. طناب بازی، یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای افزایش ضربان قلب است، مهم‌تر اینکه نیازی به زمان زیاد، لباس‌ها و تجهیزات گران‌قیمت ندارید.

موز درخشان

موز، سرشار از پتاسیم و ویتامین ث، و منبعی مطمئن، مناسب برای تندرستی و شگفت‌انگیز از انرژی است. در ضمن موز دارای خاصیت پاک کنندگی روده را نیز دارد. سعی کنید، روزی یک موز به برنامه غذایی خود اضافه کنید.

یادگیری زبان

توانایی صحبت کردن به زبان دیگری غیر از زبان مادری، مهارتی است که ارزش فراگیری دارد. زبانی را که دوست دارید، انتخاب کنید و سطوح ابتدایی آن را بگذرانید. یا زبان کشوری را که قصد سفر به آنجا دارید را بیاموزید و هنگام اقامت در آنجا، تمرین کنید.

پیشنهادی: تست دیسک

تندرستی و آب هویج – اکسیر حیات

سعی کنید، هر روز یک لیوان آب هویج بنوشید. هویج سرشار از آنزیم‌های طبیعی و بتاکاروتن است. این مواد به بدن کمک می‌کنند تا در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان و ناراحتی قلبی مقاومت کند.

دهانی خوش‌بو داشته باشید

برای اینکه تنفستان مدت زمان بیشتری خوش‌بو بماند و دندان‌هایتان بدرخشد، همیشه یک مسواک و خمیردندان سفری همراه داشته باشید و پس از هر غذا دندان‌هایتان را مسواک بزنید. این کار را مرتب انجام دهید، چون خرده‌های غذا می‌توانند باعث بوی بد دهان شوند. اینها نکته‌های ساده‌ای هستند که بیشتر وقت‌ها ، آن‌ها را نادیده می‌گیریم.

پیشنهادی: تست نئو

آرامش با اسطوخودوس

به طور کلی اسطوخودوس گیاهی آرامش‌بخش است. اگر خسته یا هیجان‌زده هستید و یا گریه کرده‌اید، مقداری از این گیاه مرطوب را بر روی چشمانتان بگذارید و مدتی در آن حالت آرام بنشینید تا احساس تجدید روحیه کنید.

همچنین بخوانید:   ۱۵ نکته برای تربیت فرزندان
مراقبت پوست
مراقبت پوست

برای مراقبت پوست و زیبایی آن

بعضی از زنان، پوست صورتشان دارای سوراخ‌های ریزی است که از وجود آن‌ها رنج می‌برند. برای درمان، این افراد باید آب یک نارنج تازه را بگیرند و به اندازه یک سوم آن، گلاب به آن اضافه کنند و هر روز صورت خود را با آن بشویند. به این ترتیب هم بهترین محلول شست‌وشوی طبیعی را برای تقویت پوست خود دارند.

پیشنهادی: رزومه ساز 

فکرتان را رنگ کنید

هر وقت احساس فشار روانی کردید، چند دقیقه به رنگ‌های آرامش‌بخشی مثل آبی کمرنگ، سفید، بنفش کمرنگ یا سبز فکر کنید. در ذهنتان خود را با این رنگ‌ها بشویید و بر فشار روانی غلبه کنید. ببینید چقدر آرام‌تر می‌شوید.

تندرستی و تقویت نیروی جنسی

یکی از راه‌های افزایش سلامتی و تندرستی تقویت نیروی جنسی می‌باشد. بادام زمینی نه تنها ارزش غذایی بسیار زیادی دارد و سرشار از ویتامین های آ، ب،د و اسیدهای آمینه است، بلکه نیروی جنسی را تقویت می‌کند. ولی مواظب باشید که در خوردن آن افراط نکنید، چون ایجاد یبوست می‌کند.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

خطرات کار با رایانه

خیره شدن به صفحه رایانه در طول روز، به چشم فشار می‌آورد و مشکلاتی ایجاد می‌کند. لازم است که به طور مرتب، مثلاً هر پنج دقیقه یکبار به مدت چند ثانیه یا بیشتر، استراحتی به چشمانتان بدهید. بهتر است از فاصله‌ای مناسب نگاه کنید. اگر احساس می‌کند، چشمانتان خشک است از قطره چرب کننده چشم استفاده کنید. در این مطلب می‌توانید تاثیرات مخرب بازی های رایانه ای را بخوانید.

کلید تندرستی

سلامتی و تندرستی نعمت بسیار بزرگی است، اما همین نعمت ارزشمند با چند کار کوچک حاصل می‌شود. اول ایجاد تغییرات کوچک در رژیم غذایی، دوم اصلاح نگرش فرد به زندگی و سوم انجام کارهای روزمره و تمرین همه این‌ها تا وقتی به صورت عادی درآیند. البته این کارها، همیشه کار ساده‌ای نیستند. شما باید قدم‌های آهسته در این راه جلو بروید، نه با یک پرش. اما صبور باشید: پاداش خوبی در انتطار شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا