روانشناسی

آزمون هالند چیست؟ انتخاب شغل بر اساس شخصیت

آزمون هالند چیست؟ نوعی ازمون روانشناسی در طبقه خودشناسی است که به بررسی میزان رغبت شخص به شغل های مختلف می پردازد. تست هالند در سال ۱۹۷۰ مطرح شده و میزان دقت و صحت آن بارها توسط کارشناسان و متخصصان روز دنیا مورد آزمایش قرار گرفته و نمره قبولی گرفته است. کاربرد های متفاوتی و مفید زیادی برای تست هالند وجود دارد. یکی از مهم ترین کاربرد های آن برای اشخاصی است که می خواهند کار و یا رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. انجام این آزمون می تواند به آن ها برای پیدا کردن مسیر صحیح انتخاب شغلی که با شخصیت واقعی آن ها سازگار باشد، کمک کند. تست هالند شخص را در ۶ وضعیت زیر مورد بررسی قرار می دهد:

  1. واقع گرایی
  2. جستجوگر
  3. هنری
  4. اجتماعی
  5. ترغیب کننده
  6. قراردادی

پیشنهادی: تست MBTI

و میزان تمایل یا گرایش درونی شخص که ممکن است خودش از آن بی خبر باشد را به اون نشان می دهد. آزمون هالند از دسته هایی است که جواب صحیح و غلط ندارد و تنها شخص می بایست بر اساس واقعایت زندگی خود جواب های هالند را انتخاب کند.

پیشنهادی: تست دیسک

 

هالند چیست | مجله شامرو

پیشنهادی: تست نئو

پیشنهادی: رزومه ساز 

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

با توجه به درصد بالایی که برای صحت این آزمون در نظر گرفته شده است، قطعا انجام این آزمون به تمام اشخاص چه کسانی که دارای شغل هستند و چه کسانی که در جستجوی شغل هستند توصیه می شود. چرا که انتخاب شغلی که با شخصیت درونی شما سازگار باشد می تواند باعث افزایش رضایت شما از زندگی کاری و حتی زندگی شخصی شما شود و در نتیجه آن می توانید درآمد خود را نیز افزایش دهید.

همچنین بخوانید:   تاثیرات مخرب بازی های رایانه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا