مسیر شغلی

به چه کسی کارشناس تبلیغات (Ads Manager) می‌گویند؟

کارشناسان تبلیغات، روابط عمومی و فروش، فعالیت های تبلیغاتی، روابط عمومی، فروش و بازاریابی را در سازمان ها برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و هماهنگی می کنند.

تبلیغات چیست؟

تبلیغات (Advertising) که در برخی اوقات به آن ad یا advert هم گفته می‌شود، معرفی و تبلیغ یک محصول، خدمات یا نام برند به مخاطب است که با هدف جلب توجه، ایجاد تعامل و نهایتا فروش انجام می‌شود. یکی از کهن ترین فرم‌های بازاریابی، تبلیغات است که با هدف تاثیرگذاری بر اقدامات مخاطبین در جهت خرید و فروش فعالیت می‌کند.

پیشنهادی: تست MBTI

کارشناس تبلیغات کیست؟

کارشناس تبلیغات شخصی است که برنامه های تبلیغاتی یک سازمان را هدایت می کند. ذاین شخص، روابط عمومی و فروش، فعالیت های تبلیغاتی، روابط عمومی، فروش و بازاریابی را در سازمان ها برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، کنترل و هماهنگی می کنند.

رابطه تبلیغات با دیگر فعالیت‌های سازمانی

تا چند سال گذشته، تبلیغات یک عملیات فرعی مستقل در سیستم کسب و کار شمرده میشد. یک بخش از فروش را مختص به تبلیغات میشمردند و از آژانس‌های تبلیغاتی یا بخش تبلیغات شرکت درخواست میکردند که این بودجه را به بهترین طریقه ممکن هزینه کند. اما طی ده سال گذشته، ابزارهای ارتباط با مشتری خیلی زیاد و متنوع شده اند.

همچنین بخوانید:   به چه کسی دیجیتال مارکتر (Digital Marketer) می گویند؟

پیشنهادی: تست هالند

از بسته‌بندی محصول تا بخش روابط عمومی تا حساب های یک شرکت در سوشال مدیا، همه این ها یک بخش از وظیفه‌ی ارسال پیام برای مخاطب و مشتری را عهده دارند. در نتیجه، دیگر نمی‌توان همچون گذشته به تبلیغات به عنوان واحد مستقل در سازمان نگاه کرد. اصطلاحاتی همچون IMC یا Integrated Marketing Communication (ارتباطات یکپارچه بازاریابی) هم با توجه به همین ویژگی مطرح شده‌ و رواج پیدا کرده‌اند.

کارشناس تبلیغات

کدام سازمان ها به کارشناس تبلیغات نیاز دارند؟

کسب و کار هایی که نیاز به فروش محصولات یا خدمات خود دارند، نیازمند یک کارشناس تبلیغات هستند و این موضوع بیانگر این است که همه کسب و کار ها باید یک کارشناس تبلیغات در سازمان خود داشته باشند.

ضرورت وجود کارشناس تبلیغات در یک سازمان به چه علت است؟

حضور کارشناس تبلیغات در یک سازمان، سبب سازمان‌دهی تبلیغات در جهت برندسازی می‌شود. بدون کارشناس تبلیغات ممکن است شما سالانه چندین بار بدون برنامه‌ریزی و روش تبلیغاتی نامناسب با کسب و کار خود، تبلیغات ارائه دهید و بازدهی خوبی نداشته باشید. این کارشناس به شما کمک می‌کند که تمام این موارد را مدیریت کرده و تبلیغاتی درست و برپایه اصول، و در زمان مناسب انجام دهید.

پیشنهادی: تست دیسک

مسیر یادگیری تبلیغات

برای ورود به رشته تبلیغات، اول باید با سرچ و تحقیق درباره این شغل، یک ذهنیت مناسب راجع به آن کسب کنید. در مرحله بعدی با توجه به ذهنیتی که کسب کرده و شناختی که با شرکت در تست های خودشناسی(لینک بشه) نسبت به خود به دست آورده اید، بررسی کنید که فرد مناسبی برای این شغل هستید یا نه!

همچنین بخوانید:   به چه کسی کارشناس روابط عمومی (PR) می‌گویند؟

پیشنهادی: تست نئو

اگر همچنان خواهان کار در این رشته بودید، باید به سراغ کسب مهارت های لازم در این رشته بروید. می توانید از کارآموزی در یک شرکت تبلیغات شروع کنید. گاهی کار کردن در محیط واقعی با مطالعات تئوری که قبلا داشته ایم، تفاوت هایی دارد که سبب تغییر ذهنیت ما می شود. در این مرحله اگر همچنان مصمم به فعالیت در این  رشته بودید، با کار در محیط های مرتبط به مهارت های خود در این رشته بیافزایید.

پیشنهادی: رزومه ساز 

کارشناس تبلیغات

مسیر شغلی یک کارشناس تبلیغات

احتمالا برایتان این سوال پیش می‌آید که برای تبدیل شدن به یک کارشناس تبلیغات چه مسیری را باید طی کرد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که این شغل از آن دسته شغل هایی است که اگر آن را هدف قرار دهیم، مسیر های مختلفی وجود دارد که به هدف اصلی منتهی می‌شود. به عبارتی دیگر یک مسیر مشخص و یکسان برای تحقق این هدف وجود ندارد و این مسیر به عوامل مختلفی همچون ویژگی های شخصیتی هر فرد، شهر زندگی، پتانسیل های موجود در جامعه در آن زمان، ارتباطات با افراد مختلف و … بستگی دارد. اما موضوع قابل توجه این است که مهم ترین نکته در این مسیر تجربه آموزی است. تجربه، تجربه و تجربه! تجربه است که روز به روز به شما چیز های جدید تری یاد می‌دهد و سبب حرفه‌ای تر شدن شما می‌شود.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به این موضوع، می‌توانید ویدیو مصاحبه با آقای طغیانی، کارشناس تبلیغات را تماشا کنید و از صحبت های ایشان راجع به مسیری که طی کرده‌اند بهره ببرید.

همچنین بخوانید:   سئوکار (SEO Expert) کیست؟ مسیر شغلی سئوکار

درآمد ماهانه یک کارشناس تبلیغات

با در نطر گرفتن این موضوع که تبلیغات یک بخش مهم برای همه کسب و کار ها است و به تخصص و دانش بالایی نیاز دارند، پیش بینی می‌شود که در سال‌های پیش رو، تقاضا برای نیروی ماهر در این رشته به صورت تصاعدی بالا برود. همینطور میانگین حقوق ماهانه این اشخاص، چیزی بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است که البته باز هم این مبلغ به فاکتورهای زیادی وابسته است. از جمله تجربه کاری، شرکتی که در آن کار می‌کنند، سختی کار و محل کار و…

امیر محمد خجسته

کارشناس سئو / دانشجوی مدیریت کسب و کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا