روانشناسی

۱۰ دشمن سرسخت زندگی همسران

داشتن زندگی موفق و رضایت بخش نیاز به ایجاد تعادل بین نیازهای عقلی، روحی روانی، جسمی و جنسی انسان است. هر کدام از این نیازها اهمیت و جایگاه ویژه ای در زندگی دارند. باید بدانید که خوشبختی در زندگی و داشتن یک زندگی موفق بعد از ازدواج، هیچ ارتباطی به رویاپردازی و ایده آل نگری نداشته و در عین حال چیزی نیست که بدون هیچ گونه تلاش و اراده ای بدست بیاید. اگر واقعا قصد بهبود روابط شرایط بعد از ازدواج خود را دارید، سعی کنید به شناخت عوامل مخرب در زندگی با همسراتان بپردازید. ما در این متن سعی داریم ۱۰ دشمن سر سخت زندگی همسران را به شما اطلاع رسانی کنیم.

| مجله شامرو

پیشنهادی: تست MBTI

۱.تلوزیون

تلوزیون قاتل عشق است. توصیه می شود در هنگام غذا خوردن آن را خاموش کنید زیرا حواستان به گویندگان و تصویر ها پرت شده و اهمیتی به همسر و فرزندان خود نمی دهید. استفاده زیاد از حد تلوزیون باعث می شود شما خسته شوید و در هنگام خواب حوصله همسر خود را نداشته باشید و به فکر خوابیدن باشید. البته برنامه های نامناسب اثرات مخرب و تاثیر گذار زیادی در خانواده بر جای می گذارد.

رابطه زندگی ناموفق و خانه‌نشیتی
رابطه زندگی ناموفق و خانه‌نشیتی

۲.خانه نشین شدن

خانه نشین بودن یکی دیگر از دلایل سخت شدن و به عبارتی سرد شدن رابطه ها است، سعی کنید با همسر و فرزندان خود به بیرون از خانه بروید و از فضا های اجتماعی استفاده بهتری بیشتری ببرید. می توانید به پارک بروید، پیاده روی کنید، سینما بروید و فیلم ببینید حتی می توانید شام را در خارج از خانه بخورید مهم در کنار هم بودن در اجتماع و دور شدن از خانه نشینی است.

همچنین بخوانید:   تمرکز را بهتر بشناسید

پیشنهادی: تست هالند

رسیدن به وضعیت ظاهری
رسیدن به وضعیت ظاهری

۳.وضعیت ظاهری

از وضعیت ظاهری خود بیخال نشوید، فکر نکنید چون چند سالی زن و شوهر هستید نباید دیگر به وضع ظاهری خود برسید. در احدایث و روایات هم ذکر شده است که هر کدام از زن و شوهر خودش را برای همسرش آراسته و مرتب کند. سعی کنید خود را به بهترین شکل و جذاب به همسر خود نشان دهید این کار باعث می شود که به او نشان دهید حضور او و تاثیری که بر او می گذارید برای شما مهم است.

پیشنهادی: تست دیسک

| مجله شامرو

۴.بی توجهی

یکی از ۱۰ دشمن سر سخت زندگی همسران، بی توجهی است. منظور از توجه کردن گل خریدن و یا هدیه دادن نیست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است که گاهی می تواند خیلی بیشتر از آنچه که تصور می کنید، تاثیر مثبتی در زندگی تان بگذارد. زمانی که همسرتان به آرایشگاه رفته و یا کت جدیدی خریده است به او نشان دهید که از تغییرات او ساده نمی گذرید و برایتان مهم و جذاب است. به خصوص زمانی که او را شیک و زیبا می بینید و یا وقتی که او با تعریف های به جا و مناسبش شما را تحت تاثیر قرار می دهد، از او تعریف کنید. تعریف و تمجید برای همه خوشایند است اگر درست و به جا باشد تاثیر دو چندان دارد.

پیشنهادی: تست نئو

| مجله شامرو

۵.خانواده همسر

تمام خانواده ها آنچه در تلوزیون به صورت منفی مشاهده می کنید نیستند، پس سعی کنید این تفکر اشتباه را از خود دور کنید و خانواده همسر خود را همچون دشمن سرسخت خود قرار ندهید. تفاهم بین همسر و خانواده می توان بسیار گرم، محترم و صمیمی باشد. و سعی کنید در این رابطه چیزی را به همسر خود تحمیل نکنید. اگر احساس می کنید که همسرتان از رفت و آمد های آخر هفته کم کم خسته می شود به او اصرار نکنید آخر هر هفته برای ناهار با خانواده شما باشد و البته این قاعده در مورد میهمانی های همکاران و دوستان قدیمی نیز درست است.

همچنین بخوانید:   مراقبت بسیار مهم در صمیمیت همسران

پیشنهادی: رزومه ساز 

| مجله شامرو

۶.ساعت های اضافی

دیگر همه ی وقت اضافی که بدست می آورید برای خودتان نیست، نمی توانید دور از سر کار به خانه بیایید، خستگی ها و عصبانیت هایتان را پشت در خانه جای بگذارید و با اخلاق و رویی خوش به خانه وارد شوید. اخلاق و رفتار خوب شما برای همسر و فرزندانتان خوشایند است و تاثیر بسیار خوبی در روابطتان می گذارد. سعی کنید بعد از کار حتما زمانی را برای گفت و گو با همسر و فرزندان خود اختصاص دهید و به آنها اهمیت و توجه ویژه ای داشته باشید.
پیشنهادی: کاریابی آنلاین
| مجله شامرو

۷.شک

شک از آن دسته موضوعاتی است که در زندگی همه انسان‌ها وجود دارد اما گاهی می‌تواند حسابی دردسر آفرین شود و زندگی را ویران کند پس باید با آن برخورد کرد. این روزها وقتی با آدم ها صحبت می کنیم می بینیم که ترس و نگرانی پشت اکثر حرف ها و رفتارهای آن ها وجود دارد، در حقیقت از یک چیزی نگران و ناراحت هستند. حال اگر این نگرانی ها وارد زندگی مشترک شود، مثلا یکی از زوجین با خود مدام فکر می کند وقتی همسرش از او دور است، مبادا با کس دیگری حرف بزند، مبادا از کس دیگری خوشش بیاید و… این مبادا ها که خود شخص آن ها را در ذهنش ساخته همه تبدیل به نگرانی های جدیدی در زندگی او می شوند و فرد برای اینکه از آن ها خلاص شود شروع می کند به کنترل کردن طرف مقابل خود.

نداشتن برنامه در زندگی
نداشتن برنامه در زندگی

۸.نداشتن برنامه

یکی از ۱۰ عامل سرسخت زندگی همسران نداشتن برنامه ریزی است. تشکیل خانواده بدون در نظر گرفتن برنامه و نگاه به آینده امکان پذیر نیست. از برنامه های کوتاه همانند: پارک رفتن، خرید اتومبیل و… گرفته تا برنامه های بلند مدت مثل زندگی در شهر دیگر ، بچه دار شدن و… همگی نیازمند برنامه ریزی و فکر هستند. درباره برنامه ها و افکار آینده خود با همسر خود صحبت کنید و با او مشورت کنید این عمل باعث انسجام بیشتر روابط شده و رابطه شما را با شور و شوق بیشتری به حلو می برد.

| مجله شامرو

۹.حسادت

اغلب زن و شوهرها حس حسادت را در زندگی زناشویی خود احساس کرده اند و حساسیت هایی نیز در زندگی مشترک خود دارند که یک امر طبیعی است. حسادت حالت هیجانی پیچیده ای است که خشم، درد، بی اعتمادی، غم و اندوه به همراه دارد و مشکلی رایج در روابط زناشویی است و معمولا با استرس شدید همراه می باشد. زن یا مرد به دلیل حسادت، آرامش ندارد و شریک زندگی خود را آزار می دهد. البته خود فرد حسود هم بیش از دیگران در معرض ابتلا به افسردگی و بیماری است.

سکوت کردن بیش از حد در زندگی
سکوت کردن بیش از حد در زندگی

۱۰.سکوت کردن

صحبت نکردن در گفت و گو ها و ساکت ماندن برای زندگی زناشویی آسیب زیادی به رابطه وارد می کند. این عمل بیشتر به دلیل به توجهی به یکدیگر و یا عواملی که در بالا ذکر کرده ایم بوجود می آید. معمولا گفت و گو بین طرفین روی می دهد ولی هیچکدام به صحبت های دیگری اهمیت نمی دهد. سعی کنید به همسر خود توجه کنید و در گفت و گو ها از او نظر خواهی کنید، این کار باعث می شود او احساس امنیت و دیده شدن بدست بیاورد.

همچنین بخوانید:   ۱۳ رازی که زنان باید بدانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا