روانشناسی

۴ راه برای مثبت اندیشی بیشتر

آیا می‌توانید یاد بگیرید چطور مثبت اندیشی کنید؟ شما احتمالاً یک یا دو مورد از مزایای تفکر مثبت را شنیده اید. تحقیقات نشان می‌دهد که افراد مثبت اندیش دارای مهارت‌های مقابله با استرس، ایمنی قوی و خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی هستند. دیدگاه خوش بینانه نسبت به افکار منفی می‌تواند منافع کلی روانی شما را به همراه داشته باشد.

مثبت اندیشی
مثبت اندیشی

پیشنهادی: تست MBTI

۴ راه برای اندیشیدن مثبت در شامرو

چه چیزی می‌تواند باعث شود که شما یک فرد با مثبت اندیشی باشید؟ چند استراتژی معمولی شامل یادگیری نحوه شناسایی افکار منفی و جایگزینی این افکار با موارد مثبت است. در حالی که ممکن است کمی وقت گیر باشد، در نهایت شما ممکن است متوجه شوید که به طور طبیعی تفکر مثبت بیشتری شروع می‌شود. در اینجا چهار چیز است که می‌توانید انجام دهید تا مثبت فکر کنید گفته شده است:

از گفت‌‌وگوی منفی با خود جلوگیری کنید

گفت‌وگو با خود شامل چیزهایی است که ذهن شما آن را به خودتان می‌گوید. از این گفت‌وگو به عنوان صدای داخلی در ذهن شما که تجزیه و تحلیل و چگونگی تعامل شما با دنیای اطراف است استفاده می‌کنید.اگر گفتار خود را بر روی اندیشه‌های منفی متمرکز کنید، اعتماد به نفس شما می‌تواند از بین برود.  پس چه کاری می‌توانید برای مبارزه با این الگوهای گفت‌وگوی منفی انجام دهید؟ یکی از راه های شکستن الگو این است که هنگامی که این افکار را دارید، متوجه شوید و سپس به طور فعال آن‌ها را تغییر دهید. هنگامی که شما شروع به تفکر انتقادی در مورد خودتان می‌کنید، یک لحظه مکث کنید و آن را ارزیابی کنید.

همچنین بخوانید:   تغذیه و رابطه مشکلات روحی

پیشنهادی: تست هالند

توجه به گفت‌وگو با خودتان یک جای عالی برای شروع به تلاش برای مثبت اندیشی است. اگر متوجه شدید که تمایل دارید با خودتان به صورت منفی گفت‌وگو کنید، می‌توانید به دنبال روش‌هایی برای تغییر الگوهای فکر خود و اصلاح تفسیر‌های خود از طریق رفتار خود باشید. کارشناس مدیریت استرس الیزابت اسکات مشاوره می‌دهد مردم با توجه به الگوهای ذهنی خود شروع کنند و سپس روی تغییر آن‌ها به موارد مثبت‌تر تمرکز کنند. هنگامی که شما خود را درگیر یک تفکر منفی می‌کنید، ذهن خود را به “توقف” می‌تواند به شکستن الگو کمک کند، حرکت دهید.

شوخ طبعی و مثبت فکر کردن
شوخ طبعی و مثبت فکر کردن

سعی کنید طنز پردازی کنید

در زندگی شما کمبود شوخ طبع بودن یا آرامش وجود دارد. حتی زمانی که با چالش مواجه می‌شوید، مهم این است که با چهره‌ای خندان باقی بمانید. گاهی اوقات، به سادگی تشخیص طنز بالقوه در یک وضعیت می‌تواند استرس را کاهش دهد و چشم انداز را برای شما روشن کند. جستجو کردن در منابع طنز مانند تماشای یک کلیپ خنده‌دار و یا خواندن جوک‌های آنلاین می‌تواند به شما کمک کند که مثبت اندیشی کنید.

پیشنهادی: تست دیسک

افزایش خوش بینی

یادگیری مثبت فکر کردن مانند تقویت عضله است؛ هر چه بیشتر از آن استفاده کنید قوی‌تر خواهد شد. محققان بر این باورند که سبک توضیحی شما، یا نحوه توضیح رویدادها، به این دلیل است که شما به عنوان یک خوش‌بین یا بدبین هستید.

افراد خوش‌بین تمایل به یک سبک توضیحی مثبت دارند. اگر چیزهایی را که به مهارت و تلاش شما مربوط می‌شود را مشخص کنید، احتمالاً شما یک فرد خوش‌بین هستید. از طرف دیگر، بدبینی‌ها معمولاً یک سبک اسنادی منفی دارند. اگر شما این رویدادهای خوب را به نیروهای خارجی ارتباط دهید، سپس به احتمال زیاد یک روش بدبینانه‌تر برای تفکر دارید.

همچنین بخوانید:   ۴ ویژگی شخصیتی همسر خوب

همان اصول برای اینکه چگونه رویدادهای منفی را توضیح دهید درست است. افراد خوش‌بین تمایل دارند که حوادث بد یا تاسف‌بار را به عنوان حوادث جداگانه‌ای که خارج از کنترل آن‌ها هستند را ببینند در حالیکه بدبینی‌ها چنین چیزهایی را شایع‌تر می‌کنند و اغلب خود را سرزنش می‌کنند.

با در نظر گرفتن یک لحظه برای تجزیه و تحلیل رویداد و اطمینان از اینکه شما خودتان اعتبار خود را برای چیزهای خوب به دست می‌آورید و خود را برای چیزهایی که خارج از کنترل شماست سرزنش نکنید، می‌توانید شروع به خوش‌بینی بیشتر کنید.

پیشنهادی: تست نئو

تمرین کنید
تمرین کنید

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

تمرین کنید

هیچ کنترلی برای خاموش و روشن کردن مثبت اندیشیدن وجود ندارد. حتی اگر شما خوش بین هستید که طبیعی است مثبت اندیشی می‌تواند در مواجهه با شرایط چالش برانگیزد. مانند هر هدف، کلید این است که آن را برای مدت طولانی با خود بیاورید. حتی اگر خودتان را در مورد افکار منفی قرار دهید، می‌توانید راه‌هایی برای به حداقل رساندن گفتار منفی خود و رشد چشم انداز خوش بینانه را بیابید.

در پایان، نترسید از دوستان و خانواده کمک بگیرید. هنگامی که شما شروع به شرکت در تفکر منفی می‌کنید، یک دوست یا اعضای خانواده را دعوت کنید تا بتوانید تشویق و بازخوردهای مثبت را در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که به طور مثبت فکر کنید، شما احتیاج دارید خود را پرورش دهید.فقط دو راه وجود دارد که می‌توانید مثبت اندیشی را در زندگی خود جاری کنید. صرفه جویی در انرژی در مواردی که از آن لذت می‌برید، خودت را با مردم خوش بین درگیر کنی.

همچنین بخوانید:   انواع مزاج و ویژگی های آن

پیشنهادی: رزومه ساز 

یک کلمه از شامرو

یادگیری چگونگی مثبت اندیشی یک یادگیری سریع نیست، و این چیزی است که ممکن است مدتی طول بکشد. تجزیه و تحلیل عادت‌های تفکر خود و پیدا کردن راه‌های جدید برای ترکیب چشم انداز مثبت‌تر در زندگی شما می‌تواند شروع خوبی برای پذیرش رویکرد ثبت اندیشی باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا