روانشناسی

اخلاق افراد بازنده چگونه است؟

بازنده چه کسی است ؟!

عده ای بر این باور هستند که بازنده کسی است که هیچ کار و پول و یا حتی دوستی ندارد. اما عده دیگری می گویند بازنده کسی است که نمی‌تواند به دیگران اطمینان کند و عشق بورزد و احترام بگذارد. اگر شما دارای ویژگی های زیر می باشید، یک بازنده هستید:

تمرکز در گذشته
تمرکز در گذشته

پیشنهادی: تست MBTI

۱. در گذشته تمرکز می کنند

افراد بازنده دوست دارند که در گذشته زندگی کنند. “کاش این اتفاق هرگز نمی افتاد!” و یا: “اگر شما فقط آنچه که من گفتم را انجام داده بودید، ما این مشکل را نداشتیم”، “من به شما گفتم که این اتفاق خواهد افتاد!” گذشته ها، گذشته و امکان تغییر وجود ندارد و این جملات همان چیزهایی هستند که یک “همیشه بازنده” همیشه تکرار می‌کند. افراد موفق در زمان حال زندگی می کنند و برای آینده و اهداف خود برنامه ریزی می کنند.

بدبینی

۲. بدبینی دیرینه دارند

بدبینی همیشگی و بیرحمانه‌ باعث می‌شود دیگران از شما فرار کنند و نتوانید زیبایی‌های زندگی را ببینید از شما یک بازنده می‌سازد. چنین بدبینی، سرکوب کننده و فلج کننده است.

همچنین بخوانید:   رازهایی برای آسودگی خاطر
سرزنش کردن
سرزنش کردن

پیشنهادی: تست هالند

۳. دیگران را سرزنش می کنند

هنگامی که چیزی اشتباه می‌شود، بازندگان شروع به جست و جوی افراد گناهکار می‌کنند. این عملکرد انرژی آنها را برای رفع مشکل از آنها می‌گیرد. افراد برنده مسئولیت پذیر هستند.

افراد بازنده تلاش نمی‌کنند
افراد بازنده تلاش نمی‌کنند

۴. تلاش نمی کنند

هیچگونه بلندپروازی و سخت کوشی ندارند و به نوعی دست به خودکشی ذهنی می‌زنند. همیشه راحت طلب هستند و تلاش و کوششی برای بدست آوردن چیزی ندارند.

دهن باز

۵. ذهنشان بسته است

اگر ذهن کسی بسته و محدود باشد مسائل را کشف نمی کند و هیچ تلاشی برای دانستن انجام نمی دهد. اگر قبول نداشته باشید که همه چیز را نمی‌دانید، زندگی‌تان همیشه تاریک و گنگ خواهد ماند، شما یک بازنده‌ هستید.

| مجله شامرو

۶. فقط وعده می دهد

افراد برنده متعهد می شوند و به وعده های خود عمل می کنند ولی افراد بازنده فقط وعده می دهند.

بازنده ترسو
بازنده ترسو

۷. از ترس مرتکب شدن اشتباه، کاری انجام نمی دهند

همه ی انسان های در طول زندگی خود اشتباه انجام می دهند. کسی که دنبال این است که همیشه بدون اشتباه باشد دارای ترس است. این افراد از ترس مرتکب شدن اشتباه دارای ریسک پذیری پایینی هستند و تلاش برای انجام کاری نمی کنند.

این افراد خود را باورد ندارند
این افراد خود را باورد ندارند

۸. خودشان را باور ندارند

بدون تردید اگر کسی نتواند اول به خودش احترام بگذارد به هیچکس دیگر هم نمی‌تواند احترام بگذارد. اگر شما نتوانید خودتان را به عنوان یک انسان باور داشته باشید چگونه می‌توانید از دیگران حمایت کنید و آنها را تحسین و تکریم کنید؟

بازنده ثابت نیست
بازنده ثابت نیست

پیشنهادی: تست دیسک

۹. ثبات و استحکام ندارند

ثبات یعنی اینکه ارزش‌ها، طرزفکرتان و آنچه که می‌گویید با هم در یک راستا باشند. شاید بگویید یک قاتل زنجیره‌ای ثبات دارد زیرا این شخص طبق پیمانی که با خود بسته، فکر می‌کند، حرف می‌زند و آدم می‌کُشد. اما همه می‌دانیم که هدف او، ارزش انسانی ندارد زیرا ارزش اساسی وجود انسان، دوست داشتن و مورد عشق واقع شدن است. مدار کوتاهی در مغز این فرد با ارزش‌ها و افکار انسانی، قطع ارتباط کرده است.

همچنین بخوانید:   نشانه های مرد هوسباز
بازنده غیبت می‌کند
بازنده غیبت می‌کند

پیشنهادی: تست نئو

۱۰. غیبت می کنند

اگر یکی از اخلاق شما غیبت کردن و پشت سر کسی صحبت کردن است شما یک فرد بازنده به حساب می آیید. کسی روی این افراد حساب باز نمی کند و به او اعتماد نمی کنند.

کمک کردن
کمک کردن

پیشنهادی: رزومه ساز 

۱۱. به کسی کمک نمی کند

یکی از اخلاق فر بازنده این است که به کسی کمک نمی کند و دست کسی را نمی گیرد. اگر می‌توانید ببینید کسی روی زمین افتاده و رد شوید، اگر می‌توانید کودکی را که در خیابان گریه می‌کند نادیده بگیرید یا اگر می‌توانید درخواست کسی را که از شما کمک خواسته به راحتی رد کنید، پس یک بازنده‌اید.

| مجله شامرو

۱۲. مسئولیت پذیر نیستند

از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن و دیگران را سرزنش کردن فقط حل مسئله را به تاخیز می‌اندازد و مشکل را پیچیده‌تر می‌کند. اگر در زندگی‌تان خود محور و خودپرستید و توجهی به دیگران ندارید یک بازنده‌اید. بازنده بودن ربطی به کارهای شگفت انگیزی که می‌توانید برای خودتان انجام دهید ندارد، بلکه اگر نتوانید از کسی حمایت کنید و دستش را بگیرید بازنده‌اید. لازم نیست پول زیادی به نیازمندان ببخشید، بلکه با گوش دادن به درد دل یک دوست، با استفاده از مهارت‌تان برای کمک به یک ناتوان یا با یاد دادن مهارتی به درد بخور به کسی که کاری بلد نیست می‌توانید از انسانها حمایت کنید. اگر مدام ویژگیهای یک آدم بازنده را از خود بروز دهید، یک بازنده‌اید و فرقی نمی‌کند نظر خودتان چیست، آدمهای اطراف‌تان بالاخره این را می‌فهمند.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

همچنین بخوانید:   ویژگی های والدین موفق

برنده یا بازنده ؟!

کلام آخر

اگر شما دارای اخلاقی که در بالا ذکر شد هستید، شما فردی بازنده هستید. سعی کنید این اخلاق را از خود دور کنید تا دیگران بیشتر به شما اعتماد کنند. با دور کردن این اخلاق می توانید فردی موفقی برای خود و اطرافیان خود باشید.

1 دیدگاه

  1. “اگر شما دارای اخلاقی که در بالا ذکر شد هستید، شما فردی بازنده هستید.”
    واقعا فکر کردین حق دارین همچین حرفی بزنید؟! فکر کردین هیچکس اینا رو نمیدونه؟! آره درسته. افرادی که موفق نمیشن این ویژگی ها رو دارن. وقتی خودت به خودت میگی بازنده، وقتی بقیه بهت میگن بازنده، دیگه چه امیدی میمونه؟ فکر کردین با این جمله که “سعی کنید این اخلاق را از خود دور کنید” چیزی درست میشه؟!
    از همه اینا بگذریم. اصلا فکر نمیکنم توی زندگی بازنده یا برنده ای وجود داشته باش. مگه ما داریم رقابت میکنیم؟ واقعا مردم رقیب ما هستن؟ فرقی نمیکنه یه نفر، به قول بعضیا چقدر “موفق” باشه، آخرش همه یکین. همه ی حسرت ها و آرزوهات توی قلبت گیر میکنن و هیچوقت نمیتونی از اسارت افکار آزد شی. هر کس به دنبال خوشبختی خودش میگرده. هر کس به فکر خودشه. ولی از اونجایی که ما انسان ها برای بقا به هم وابسته ایم، زندگی هامون تا حدی با هم تداخل پیدا میکنه و انقدر ما درگیر هم دیگه میشیم که دنیای خودمون رو فراموش میکنیم. انقدر درگیر میشیم که یادمون میره ما چی میخواستیم. انقدر درگیر میشیم که ارزش های جامعه ارزش های خودمون میشه. اونوقته که خودت رو مقایسه میکنی، اختلاف طبقاتی رو میبینی، تلاش میکنی تلاش میکنی و جون میکنی، ولی همش از بقیه عقبی. ولش میکنی. تلاش کردن چه فایده ای داره؟ بازنده بودن بهتری نیست؟ و باور میکنی که هیچ تغییری نکردی. دوباره بعد از یه مدت شروع میکنی ، خسته میشی و دوباره ولش میکنی. ببخشید ولی من مثل آدمای تو فیلما، عدالت جو و با پشتکار نیستم. ببخشید که زود خسته میشم. ببخشید که برخلاف بقیه تلاش نمیکنم. میدونم همه ش تقصیر منه. میدونم و میدونم. ولی من تلاش نمیکنم. حتی حق ندارم که از بقیه یا از شرایط عصبانی باشم. من همه چی دارم ولی یه بازنده م. بازنده ای که بر خلاف بقیه زود تسلیم میشه و برمیگرده به نقطه اول. هر روز پسرفت میکنه و کار به جایی میرسه که حسرت گذشته شو میخوره. حسرت روزایی میخوره که برنده نبود ولی حداقل به اندازه ی الانش بازنده نبود. آدم نا امید میشه. هرشب بی هدف به خواب میری و صبحا گیج پا میشی، چوری که انگار از وجود خودت هم خبر نداری. الان اصلا برای من دیر نیست. ولی اینبار برای چی باید دوباره شروع کنم؟ من هزاران بار شروع کردم و خیلی زود تمومش کردم. چرا؟ چون من یه بازنده م.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا