روانشناسی

رازهایی برای آسودگی خاطر

آسودگی خاطر در لغت به معنای بی‌اضطرابی، سکون و اطمینان دل است. سعی کنید این مطلب را به دقت مطالعه کنید و پندهای آن را، حتی در سخت‌ترین لحظه‌ها به کار گیرید و آرام بمانید.

چگونه به آسودگی خاطر برسیم؟

موثرترین راه برای رسیدن به آرامش و آسودگی خاطر به یاد آوردن این رازها می‌باشد. به احساس درونی خود اعتماد کنید و به آرامش برسید.

پیشنهادی: تست MBTI

 

آرامش داشتن
آرامش داشتن

آرامش را همراه خود ببرید

با ایجاد چند لحظه‌ای سکوت، فکر خود را در نقطه‌ای متمرکز کنید. بعد سعی کنید به صدای این سکوت گوش کنید. حالا به هر جایی می‌روید آن را هم با خود ببرید و آسودگی خاطر داشته باشید.

دوست خوب انتحاب کنید

دوستی با افرادی که هیجانی هستند، بسیار سخت است و گاهی باعث ایجاد فشار عصبی در شما می‌شود. از سوی دیگر دوستی با افراد آرام، اگر حتی برای کوتاه‌ترین لحظات هم باشد، شما را آرام خواهد کرد.

پیشنهادی: تست هالند

همچنین بخوانید:   تیپ شناسی افراد براساس شخصیت آبی
هدر دادن زمان
هدر دادن زمان

کمی وقت هدر بدهید

افراد سخت‌کوش هرگز وقتشان را صرف کارهای بیهوده مثل کارهای تفریحی نمی‌کنند. ولی برای این افراد، هر زمانی که صرف تفریحشان شود، به هدر نرفته است.

بین تغییرات ایجاد شده مکث کنید

معمولاً چنین است که انسان دوست دارد تمام تغییرات زندگی خود را به یک واقعه آزارطلبانه تبدیل کنند. بد نیست شما هم به سطح تحمل فشار عصبی خود لطفی کنید و هر از چند گاهی این کار را انجام دهید.

پیشنهادی: تست دیسک

همیشه ده دقیقه زودتر حرکت کنید

به هر جایی که می‌خواهید بروید، ده دقیقه زودتر حرکت کنید. با این کار، نه مجبورید عجله کنید و نه دچار فشار عصبی می‌شوید، به علاوه اگر همه چیز خوب پیش برود، با ده دقیقه زودتر رسیدن فرصت خوبی برای استراحت و آسودگی خاطر قبل از شروع کار بعدی خواهید داشت.

چای نعنا و آسودگی خاطر
چای نعنا و آسودگی خاطر

چای نعنا بنوشید

اگر بتوانید چای نعنا را جایگزین نوشیدنی‌های تحریک کننده‌ای مثل قهوه یا چای که کافئین دارند کنید، قدرت آرام ماندن شما چند برابر خواهد شد.

در همه چیز به دنبال بهترین باشید

تمرین کنید که در وجود مردم و در شرایط گوناگون به دنبال بهترین باشید. با این کار متوجه می‌شوید که این راه ساده مثبت بودن، مثبت بینی را تقویت می‌کند و هر دو آن‌ها به آسودگی خاطر منجر خواهد شد.

به آهنگ‌های آرام گوش کنید

احتمالاً قرن‌ها طول کشیده است تا معلوم شود که آهنگ‌های ملایم و لالایی‌ها آرام کننده هستند. برای همیشه از این آهنگ‌ها در لحظات سکوت استفاده کنید.

پیشنهادی: تست نئو

دوست داشتن حیوانات
دوست داشتن حیوانات

از یک حیوان نگهداری کنید

سعی کنید پرنده یا حیوان دیگری را نگهداری کنید و با آن مهربان باشید. این حیوان به شما کمک می‌کند تا زودتر به آرامش برسید.

عطر شکوفه‌های پرتقال بپاشید

سه قطره روغن شکوفه پرتقال را به یک فنجان آب معدنی اضافه کنید. حالا هر وقت احساس کردید که به آرامش نیاز دارید، با یک عطرپاش، از این آب در اطراف خود بپاشید.

همچنین بخوانید:   نشانه های مرد هوسباز

همان لحظه ببخشید

منتقل کردن یک احساس بد به یک نفر دیگر، برای شخص فرستنده زیان‌بارتر است تا گیرنده. به خاطر خودتان هر چه زودتر، حتی در همان لحظه گناهکار را ببخشید.

شهرتان را سبز کنید

گیاهان از یک طرف اکسیژن تولید می‌کنند و از طرق دیگر دی‌اکسید‌کربن و آلودگی‌های محیط را جذب می‌کنند. در محل کار و زندگی خود گیاهی نگهدارید تا اکسیژن بیشتری دریافت کنید. هر چه اکسیژن بیشتری به شما برسد، آرام‌تر خواهید شد.

ساعت مچی دستتان نکنید

آیا تا کنون متوجه شده‌اید که وقتی ساعت مچی را از دستتان باز می‌کنید، چقدر احساس آرامش می‌کنید؟ هر چند وقت ساعت خود را باز کنید و خود را از فشار زمان نجات دهید.

لباس‌های سفید بپوشید

لباس‌هایی که می‌پوشید، رنگ آن‌ها تاثیر عمده‌ای برا احساس شما می‌گذارد. انواع لباس‌های راحت، لباس‌هایی که پارچه آن‌ها با الیاف طبیعی بافته شده و رنگ‌های روشن دارند به شما آرامش می‌دهند. به همین دلیل، کسانی که «یوگا» کار می‌کنند، سفید می‌پوشند.
شما از این مطلب می‌توانید شناخت شخصیت از روی لباس را بخوانید.

قدم زدن و آسودگی خاطر
قدم زدن و آسودگی خاطر

لذت راه رفتن با قدم‌های بلند

بعضی از ورزش‌ها، شکنجه‌آور هستند. ولی راه رفتن، ساده و لذتبخش است. هر روز مقدار معینی راه بروید، البته نه از روی اجبار، بلکه به دلخواه. اگر این کار با نگرشی صحیح انجام شود، مطمئن باشید که موثرترین راه برای تغییر شخصیت هیجانی به یک شخصیت آرام را پیموده‌اید.

آرامش با تصورات

تصور کنید که در روستایی در جنوب جزایر اقیانوس آرام هستید. خود را روی ماسه‌های گرم ساحل ببینید. به لباس خود، به نحوه ایستادنتان، به بادی که به موهایتان می‌خورد، به آرامش و به لبخند محو صورتتان توجه کنید. تصور کنید اگر آنجا بودید چه احساسی داشتید.

انبساط عضلات

یکبار بعضی از عضلات خود، مانند بازو یا پایتان را منقبض کنید و سپس به سرعت آن‌ها را رها کنید. تفاوت میان «انقباض» و «انبساط» معنی آرامش است. سعی کنید، در موقع لزوم این احساس را ایجاد کنید.

همچنین بخوانید:   ۶ استراتژی برای مقابله با تنهایی

حوله مرطوب روی صورت خود بگذارید

متخصصان زیبایی و آرایشگرهای با تجربه، همیشه به مشتری‌های خود سفارش می‌کنند که برای رهایی از فشار عصبی حوله گرم و مرطوب روی صورت خود بگذارند. هیچ چیز بهتر از این وسیله، فشار عصبی را از چهره دور نمی‌کند. این سفارش منطقی را به کار ببندید.

پیشنهادی: رزومه ساز 

آرام راه رفتن
آرام راه رفتن

آرام راه بروید

سرعت حرکت شما با احساستان رابطه مستقیمی دارد. آرام راه بروید و حرکات بدن خود را کمتر کنید، طولی نمی‌کشد که آرام خواهید شد.

در آب شناور شوید

در استخر شنا، یا در جایی پر از آب، مثل وان حمام شناور بمانید. احساس بی‌وزنی، نگرانی‌ها را کاهش می‌دهد.

با رفتار خوب روی دیگران اثر بگذارید

همانطور که رفتار و حالات جمع می‌تواند روی فرد تاثیر بگذارد. سعی کنید با حرکات آرام، با صحبت کردن شمرده و… احساس آرامش را به جمع منتقل کنید.

رفتار خوب
رفتار خوب

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

نه گفتن را تمرین کنید

قبل از آنکه فکر و ذهنتان تحت تاثیر موضوعی قرار بگیرد، می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید. سعی کنید آن کاری را انجام دهید که می‌خواهید، سپس مودبانه، اما محکم تمام درخواست‌های دیگران را نپذیرید.

آرام‌تر نفس بکشید

هر فرد آرام در هر دقیقه پنج تا هشت بار نفس می‌کشد. با رساندن میزان تنفس خود به این حد، به سرعت آرام خواهید شد.

خواص شیر را بهتر بشناسید

مادرها درست می‌گویند! شیر به شما کمک می‌کند تا آرام و راحت باشید. شیر حاوی کلسیم و ماده‌ای است که به عنوان آرام‌بخش عضلات شناخته شده است. همچنین در شیر اسید آمینه‌ای به نام ترپیتوفان وجود دارد که مسکنی قوی و طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا