روانشناسی

زبان بدن و افراد ثروتمند

شناخت زبان بدن را در مطلب گذشته خواندیم، جالب است که بدانید افراد ثروتمند نسبت به دیگران در بیان زبان بدن خود مهارت بیشتری دارند. این مورد به خاطر این است که صحبت کردن با استفاده از زبان بدن خوب، مهارتی است که همانند هر مهارت یا زبان دیگری در طول مدت زمان از بین می‌‌رود. درصورتی که زبان دومتان، سازها، ورزش یا هر هنری که دارید را تمرین نکنید، پس از چند سال بیشتر مهارت‌های خود را از دست می‌دهید. زبان بدن افراد ثروتمند ویژه و قابل درک است که در ادامه مطلب بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

بررسی زبان بدن افراد ثروتمند

افراد ثروتمند به دلیل داشتن زمان آزاد و درآمد زیاد خود قادر خواهند بود در رویدادهای اجتماعی بیشتری نسبت به افراد کم درآمد شرکت کنند، بنابراین فرصت های بیشتری برای بدست آوردن مهارت زبان بدن دارند. با گذشت زمان، زبان بدن افراد ثروتمند با تمرین کردن، بیشتر و بهتر تقویت می‌شود، درحالی که زبان بدن یک فرد غیر پولدار به دلیل تمرین نکردن و نداشتن آگاهی نسبت به زبان بدن کمتر می شود.

می توان این طور استدلال کرد که برخی مهارت‌ها پایدار هستند و زمانی که آموخته می‌شوند، هرگز فراموش نمی‌شوند، مثل دوچرخه سواری یا نوشیدن آب و برخی مهارت‌ها مثل زبان آموختن اگر تمرین در آن وجود نداشته باشد کم کم از یاد خواهند رفت. به نظر می‌آید کودکان ثروتمند بیشتر از کودکان فقیر رشد زبان را می‌آموزند ولی پول در این بین تمام داستان نیست.

همچنین بخوانید:   تیپ شناسی افراد براساس شخصیت زرد

پیشنهادی: تست MBTI

اولین دلیل داشتن وقت است؛ ثروتمندان در رویداد‌های اجتماعی بیشتری حضور پیدا می‌کنند و بنابراین فرصت‌های بیشتری برای بدست آوردن مهارت زبان بدن دارند و تمرین برای یادگیری امری لازم و واجب است، بنابراین کودکان ثروتمند در این زمینه پیشرفت دارند و کودکان فقیر نه. زبان بدن افراد ثروتمند به واسطه این افراد به کودکان خود هم آموزش داده می‌شود، در حالی که والدین فقیر زبان بدن خوبی ندارند و بنابراین آن را به شیوه بدی به فرزندان خود آموزش می‌دهند یا اصلا آن را فراموش می کنند.

صاف نشستن
صاف نشستن

صاف و درست نشستن افراد ثروتمند

اولین خصوصیت افراد ثروتمند صاف و نشستن به صورت درست است. قوز کردن روی صندلی، گذاشتن آرنج ها روی میز و قرار دادن دست‌ها روی صورت برای پوشاندن آن همه و همه از نشانه‌های بی‌احترامی به حساب می‌آیند. این حرکت‌ها نشان می‌دهند که به آن چیزی که می‌شنوید هیچ اشتیاق و علاقه‌ای ندارید و برعکس، هنگامی که با پشتی صاف و قوز نکرده و شانه هایی عقب رفته و خم نشده بنشینید، با اعتماد به نفس‌تر دیده می‌شوید. این وضعیت، یک وضعیت قدرتمدانه به حساب می‌آید.

پیشنهادی: تست هالند

حرکات صحیح
حرکات صحیح

استفاده کردن از حرکات صحیح در صحبت

بر خلاف زبان بدن افراد ثروتمند اگر حرکت‌های خود را بیش از اندازه استفاده کنید، بیننده و شنونده‌های شما به این فکر می‌کنند که شما در حال دروغ گفتن هستید یا سعی می کنید چیزی را از آنها پنهان کنید. از جهتی دیگر، حرکت‌های باز مثل جدا کردن دست‌ها، نشان می‌دهد که شما دروغ نمی‌گویید و چیزی برای پنهان  کردن ندارید.

همچنین بخوانید:   ۱۱ نشانه خیانت شوهرتان
لبخند زدن
لبخند زدن

لبخند زدن

لبخند زدن به همه چیز، از این عقیده که شما شخصیت قوی و قدرتمند دارید پشتیبانی نمی‌کند، لبخند زدن در جای مناسب و در زمان مناسب نشان می‌دهد که بر اوضاع اطراف خود کنترل دارید و بدون توجه به این که در آن زمان دارای استرس هستید یا خیر، می‌توانید راحت باشید. برای کاهش استرس بخوانید.

پیشنهادی: تست دیسک

محکم دست دادن
محکم دست دادن

محکم دست دادن

هیچگاه شل و آرام دست ندهید. این به این معنا نیست که آنقدر محکم دست دهید و آن را بفشارید که استخوان دست فرد مقابل شما خرد شود و ناراحتی بوجود بیاید، اما زمانی که کسی قصد دست دادن با شما را دارد، از محکم بودن آن مطمئن شوید. دست دادن خوب و محکم به سرعت باعث بوجود آمدن احساس اعتماد به نفس و امنیت می‌شود و این از ویژگی‌های بارز زبان بدن افراد ثروتمند است.

پیشنهادی: تست نئو

ارتباط چشمی افراد ثروتمند
ارتباط چشمی افراد ثروتمند

ارتباط برقرار کردن با چشم

این مورد یکی از مهم ترین مواردی است که در یادگیری مرتبط با زبان بدن افراد ثروتمند است. ارتباط چشمی می‌تواند بر روی مخاطب شما اثر زیادی بگذارد و او را بترساند، و می‌تواند اینطور به نظر برسد که می‌خواهید تمام رفتار و کلمات آن‌ها را به خاطر عدم امنیت خودتان بدست آورید . اگر از هر نوع ارتباط چشمی پرهیز کنید، این پیام را ارسال می‌کنید که: “چیزی برای پنهان کردن دارید”

پیشنهادی: رزومه ساز 

پلک زدن
پلک زدن

پلک زدن

پلک زدن غیر ارادی است و هنگامی که سعی می‌کنید آن را کنترل کنید ممکن است فردی غیرطبیعی به نظر برسید. با این حال بر پایه زبان بدن افراد ثروتمند، پلک زدن خیلی زیاد نشانه این است که با مکالمه‌ای که با فرد مقابل خود دارید احساس راحتی نمی‌کنید و می‌خواهید هرچه زودتر این مکالمه پایان یابد.

همچنین بخوانید:   پی‌بردن به روش ارتباطی افراد
لمس نکردن موها در افراد ثروتمند
لمس نکردن موها در افراد ثروتمند

موهای خود را لمس نکنید

اگر از آن گروه افرادی هستید که به صورت همیشگی مو‌های خود را لمس می‌کنید، با آن ها بازی می‌کنید، یا همیشه در حال گفت‌و‌گو با دیگران سعی می‌کنید موهای خود را حالت دهید، این عادت اشتباه را ترک کنید! این کار فقط احساس ناامنی و نداشتن توجه شما را نشان می‌دهد. از لمس موهای خود پرهیز کنید و سعی کنید به طور طبیعی ارتباط برقرار کنید.

دست های باز
دست های باز

دست های باز

هنگامی که دست به سینه هستید، در حال فرستادن یک سیگنال واضح هستید. “من انعطاف پذیر نیستم، و با آن چه شما می‌گویید هم مخالفم”. حتی اگر لبخندی هم بزنید، دست‌ها و پاهایتان از عادت‌های زبان بدن خوبی برخوردار نیستند.

آینه‌ای از دیگران
آینه‌ای از دیگران

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

آینه ای از زبان بدن فرد مقابل

این جمله را هرگز از یاد نبرید:”مردم فردی که مانند خودشان باشد را دوست دارند” زبان بدن قادر است به شما کمک کند تا بیشتر شبیه به فردی که با او گفت‌و‌گو می‌کنید به نظر برسید. تحقیقات و مطالب درباره زبان بدن افراد ثروتمند نشان می‌دهند زمانیکه نشانه‌های غیر کلامی افراد دیگر را تقلید می‌کنیم، در واقع می‌توانیم احساسات آن‌ها را بهتر و بیشتر درک کنیم. اگر فرد مقابل شما تکیه داده است، شما هم همین کار را انجام دهید.

فاصله مناسب افراد ثروتمند
فاصله مناسب افراد ثروتمند

داشتن فاصله هنگام ارتباط برقرار کردن

بیش از اندازه نزدیک ایستادن باعث می‌شود که فرد مقابل شما احساس معذب بودن کند، و فاصله زیاد با او هم می‌تواند به معنای اطمینان نداشتن شما باشد. دور ایستادن به اندازه طول دست‌ها نشان دهنده تمایل شما به صحبت کردن با فرد مقابل و برقراری ارتباط با او است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا