روانشناسی

چگونه در ۱۰ روز خود را تغییر دهیم؟

تغییر باید روز به روز باشد و وظیفه ما در این آموزش این است که شما فقط برای یک لحظه شاد یا آرام نباشید و این احساسات همیشگی و پایدار باشند. قهرمان واقعی یا بهترین انسان کسی است که همیشه قهرمان و بهترین باشد. ما می‌خواهیم احساسی را در خود نهادینه کنیم که همیشه احساس یک زندگی ارزشمند را تجربه کنیم، این حالت همیشگی را چگونه می‌توان بوجود آورد ؟!

دانسته ها
دانسته ها

پیشنهادی: تست MBTI

چگونه و چطور می‌توان به دانسته‌های خود عمل کرد؟

باید به دانسته‌های خود عمل کنیم و فقط دانستن یک موضوع به تنهایی کافی نیست. هنگامی که فقط یک موضوع را بدانیم همیشه یک سری اطلاعات وجود دارند که ما از آنها اطلاع نداریم و وقتی که با آنها مواجه می‌شویم می‌بینیم اطلاعات ما بسیار اندک و ناچیز است. انسان ها دچار مشکلی می‌شوند و فکر می‌کنند به خاطر اینکه از یک سری موضوعات اطلاع دارند دیگر نیازی به دانستن نیست و با همان اطلاعات قبلی می‌توانند آن مشکل را حل کنند. باید بدانیم طرز فکری که ما داریم و کارهایی که انجام می‌دهیم ما را به جایی رسانده که الان در آن هستیم.

اغلب انسان ها فکر می‌کنند تغییر دشمن آنها است ولی اینگونه نیست و تغییر بزرگترین دوست انسان است. با اینکه این موضوعات را خیلی از افراد می‌دانند باز هم در مقابل این تغییر مقاومت می‌کنند و فقط به فکر گذشته ادامه می‌دهند. هر فکر و باوری یک ظرفیتی دارد و وقتی ظرفیتش تکمیل شود باید آن را تغییر یا بهبود دهیم. پس برای اینکه بخواهیم شرایط و موقعیت‌های جدید را تجربه کنیم. باید طرز فکر و باورهای خود را بهبود دهیم و دانسته‌های خود هرچند کم و اندک را عمل کنیم تا راه برای اجرایی شدن بقیه دانسته ها باز شود و ما هر روز تغییر و پیشرفت را در زندگی خود مشاهده کنیم.

همچنین بخوانید:   خشم را بهتر بشناسید
افراد موفق
افراد موفق

پیشنهادی: تست دیسک

شاخصه اصلی افراد موفق :

اگر بخواهیم یک نگاه ساده به افراد موفق بیندازیم میبینیم که شاخصه‌ی اصلی افراد موفق این است که دارای قدرت تمرکز بیشتری نسبت به سایر انسان‌ها هستند. در شرایطی که مسئله و چالش ها به وجود می‌آیند ۱۰ درصد از وقت خود را صرف آن موضوع می‌کنند و ۹۰ درصد را صرف پیدا کردن راه حل آن مسئله قرار می‌دهند. به همین علت است که افراد موفق با توجه کردن به راه حل‌ها و پیدا کردن آنها می‌توانند خود و افکار خود را تغییر دهند. در ذهن انسان ها افکار منفی وجود دارد و خیلی از افراد مثبت اندیشی و تغییر را کاری بدون نتیجه می‌دانند.

اگر من و شما یک باغ یا زمین کشاورزی داشته باشیم وقتی که علف های هرز را از بین نبریم آن باغ و زمین در اثر وجود علف های هرز از بین می‌رود حکایت ذهن و افکار انسان هم، حکایت همین زمین مزرعه هست. وقتی که افکار منفی را جایگزین کنیم کم کم افکار منفی ذهنیت ما را از بین می‌برد. چه مثبت فکر کنید چه منفی تنها چیزی که نمی‌توانید جلو آن را بگیرید گذر عمر است پس بهترین لطف در همین لحظه فکر مثبت داشتن و فکر مثبت داشتن هم خودش یک نوع تغییر است.

پیشنهادی: تست هالند

 

 تغییر کردن
تغییر کردن

ده روز شگفت انگیز برای تغییر :

اول از همه قوانین این ده روز را با هم بررسی می‌کنیم، برای یادآوری این قوانین آنها را روی صفحه موبایل یا لپ تاپ یا میز کامپیوتر قرار دهید یا روی برگه های رنگی بنویسید و روی میز کار یا آینه یا در جایی که بیشترین وقت را در آنجا می‌گذرانید قرار دهید.

پیشنهادی: تست دیسک

قانون اول تغییر شگفت انگیز :

در طول این ده روز نباید تمرکز و توجه خود را روی افکار منفی بگذارید و به آن ادامه دهید و از کلماتی که ما را از درون تخریب می‌کند و به ما حس ضعف می‌دهد پرهیز کنید مثل من نمی‌توانم، من ارادشو ندارم، من ضعیفم و … هر وقت این دسته از جملات به ذهن شما رسید اول آن را به جمله ای مثبت تبدیل کنید و بگویید من می‌توانم، من قوی هستم، من تمام ابزارهای رسیدن به این کار را در وجود خود احساس می‌کنم. از این جملات یک انرژی مثبت زیاد درست کنید و به عنوان سوخت در طول مسیر خود استفاده کنید، همواره با یادآوری این جملات روحیه و انگیزه و انرژی خود را تقویت کنید.

همچنین بخوانید:   8 رابطه ای که در دوران نامزدی به ازدواج ختم نمی شود

قانون دوم تغییر شگفت انگیز :

اگر افکاری داریم که منفی شد جهت فکری خود را عوض کنیم برای اینکه از افکار منفی دوری کنیم توجه و تمرکز خود را از روی مسائل و اتفاقات منفی برداریم و روی خواسته‌ها و نکات مثبت بگذاریم و با پرسیدن سوالات دقیق و اصولی می‌توانیم توجه خود را به سمت خواسته‌ها هدایت کنیم و در ابتدا کمی احساس خود را بهتر کنیم و همین کم کم ها را ادامه بدهیم تا احساس خوب رو در وجود ما کاملا تثبیت شود.

قانون سوم تغییر شگفت انگیز :

هر روز صبح با پرسش های قدرتمند روزمان را شروع کنیم (امروز برای چی باید خوشحال باشم و حس خوشبختی داشته باشم ؟ امروز می‌توانم چطور خودم را بهتر از دیروز بکنم؟ امروز چطور می‌توانم شادتر زندگی کنم؟)
هر روز برای خود خواسته و هدف تعیین کنید طوری که صبح بیدار میشید، پر انرژی آماده حرکت در مسیر اون خواسته باشید.

پیشنهادی: تست نئو

قانون چهارم تغییر شگفت انگیز :

برای ده روز آینده فقط روی پیدا کردن راه حل‌ها برای مسئله‌های الان زندگی توجه کنید و بیایید فقط دنبال راه حل آنها بگردید. مثلا به یک چالش برخورد می‌کنید به‌جای اینکه دنبال مقصر و نق زدن باشید، دنبال حل کردن اون مسئله باشید و بگویید خب این اتفاق افتاد حالا باید چکار کرد که از این وضعیت خارج شوییم و راه خود را ادامه دهیم.

قانون پنجم تغییر شگفت انگیز :

اگر متوجه شدید که در یک فکر منفی فرو رفته‌اید، خود را اصلا سرزنش نکنید و سعی کنید از آن رابطه خودتان بیرون بکشید و با خود درونی در صلح و آشتی کامل به سر ببرید. اما اگر دیدید این مسئله‌ و فکر ادامه دارد تا روز بعد صبر کنید و ده روز را از اول شروع کنید هرچند این شما در از آموزش به این مرحله نخواهید رسید. شروع کردن ۱۰ روز نیاز به قدرت و باور درونی دارد تا شروع کنید اگر از این دسته افکار توی ذهنتان شکل می‌گیرد که ولش کن و بیخالش و … بدانید که ذهن‌تان شما را کنترل می‌کند باید یاد بگیرید که ما کنترل کننده اصلی ذهن هستیم و ما تعیین می‌کنیم که ذهن چگونه فکر کند و چگونه زندگی ما را هدایت کند.

همچنین بخوانید:   ۱۳ وسیله خطرناک و تهدید کننده ی کودکان
تغییر و دستاورد ها
تغییر و دستاورد ها

پیشنهادی: رزومه ساز 

دستاورد های ۱۰ روز تغییر :

دستاورد اول :

به الگوهای ذهنی که باعث عقب افتادن ما و تغییر نکردن ما در طی این مدت شده‌اند آگاه شده و به خودشناسی و خودباوری بهتری دست پیدا می‌کنیم.

دستاورد دوم :

جانشین های مفیدی را برای افکار منفی پیدا کرده و به دنبال راه حل می‌گردیم که مسائل را خودمان حل کنیم و به دنبال نق زدن و مقصر پیدا کردن نیستیم.

دستاورد سوم :

با رفع مسئله ها کنترل افکار شما اعتماد به نفس بهتری می‌کنید.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

دستاورد چهارم :

مهمتر از تمام این موارد این است که عادت های تازه و انتظارات جدید نسبت به خود پیدا می‌کنید که زندگیتان را پربار تر از هر زمانی می‌کند.

کلام آخر تغییر کردن
کلام آخر تغییر کردن

کلام آخر

موفقیت و تغییر در زندگی ما انسان ها یک مسیر است که قدم به قدم باید آن را طی کنیم و یک سری اصول ساده را شروع کنیم و همین سادگی را ادامه دهیم تا به دستاورد های پیچیده برسیم. همین تمرین ها باعث می‌شود که عادت ها و افکار قدیمی را آرام آرام در طی این ده روز کنار گذارید و با عادت ها و افکار جدید جایگزین کنید و سرعت خود را با همین قدم های ساده بیشتر از قبل کنید و در ضمن حتما برای انجام آزمون هالند وقت بذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا