روانشناسی

تیپ شناسی افراد براساس شخصیت سبز

در مورد رفتار شخصیت سبز بیشتر بدانید

شخصیت های سبز این افراد هستند: مهندس‌ها، حسابدارها، خوره‌های کامپیوتر، دانشمندان و … . شخصیت‌های سبز آدم‌هایی کسل کننده، منزوی و درونگرا هستند. آن‌ها زیاد اهل معاشرت نیستند. درحالی که زردها مدام در پی کمک کردن به مردم‌اند، آبی‌ها کلاً دنبال خوش‌گذرانی‌اند، قرمزها همه‌اش دغدغه‌ی پول دارند، سبزها فقط به “اطلاعات” علاقه دارند. در واقع کلمه‌ی “داده” سبزها را هیجان زده می‌کند.

پیشنهادی: تست MBTI

درحالی که سایر رنگ‌های شخصیتی جوانب مثبت و منفی دارند، شخصیت‌های سبز جنبه‌ی مثبت دارند. اگر انتظار دارید شخصیت سبز سریع تصمیمش را بگیرد، ناامید می‌شوید سبزها شخصیت‌های قرمز و آبی را با تعلل در تصمیم‌گیری‌ها و تاخیر در انجام کارهای‌شان دیوانه می‌کنند. هدف آن‌ها این است که همه‌ی اطلاعات موجود را جمع کنند، بعد در تمام احتمالات و سناریوهای بالقوه آینده تعمق کنند تا مطمئن شوند که هیچ اشتباهی رخ نمی‌دهد.

شخصیت‌‌های سبز با کتاب و کامپیوتر میانه‌ی خوبی دارند، ولی اگر اطرافشان آدم باشد معذب می‌شوند. برای همین، شخصیت‌های سبزی که می‌بینید زمان زیادی را صرف فکر کردن می‌کنند و وقت کمی را به عمل کردن اختصاص می‌دهند. بر خلاف شخصیت آبی که زمان زیادی را صرف فعالیت می‌کند و خیلی کم فکر می‌کند. چرا شخصیت‌های سبز باید این همه اطلاعات جمع کنند؟ بدون شک آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که تصمیم درست را می‌گیرند و می‌توانند به همه‌ی سوالات پاسخ دهند.

همچنین بخوانید:   خشم را بهتر بشناسید

پیشنهادی: تست هالند

نکته‌ی جالب درباره شخصیت سبز این است که وقتی تصمیمی می‌گیرند، به آن پایبند می‌مانند. آن‌ها همه‌ی تلاششان را می‌کنند، داده‌های‌شان را گردآوری می‌کنند و همه‌ی جوانب کار را می‌سنجند؛ بنابراین زمانی که تصمیم‌شان را می‌گیرند، برای مدت طولانی در آن تصمیم مصمم هستند. سبزها شاید خیلی سریع شروع نکنند؛ اما دیرتر از همه کنار می‌کشند.

رفتار شخصیت‌های سبز
رفتار شخصیت‌های سبز

رفتار سبزها

اگر شخصیت زرد بغل کننده‌ای حرفه‌ای هستند، سبزها بغل گریز هستند. سبزها علاقه‌ای به معاشرت با مردم ندارند. اگر سعی کنید که یک شخصیت سبز را بغل کنید، مثل یک تکه‌ی یخ می‌شود و سعی می‌کند فرار کند. اگر سبزها از بغل کردن فراری‌اند، زردها بغل کننده‌های حرفه‌ای هستند. شخصیت آبی نسبت به بغل کردن چه احساسی دارد؟ آن‌ها می‌گویند: «هورا! خیلی باحاله!» قرمزها چطور؟ اگر از یک شخصیت قرمز بخواهید که بغل‌تان کند، احتمالاً می‌گوید: «چقدر گیر من می‌آید؟» یک عمل ساده‌ی بغل کردن می‌تواند چهار معنی متفاوت داشته باشد.

پیشنهادی: تست دیسک

سایر رفتارهای شخصیت سبز

شما زمانی متوجه می‌شوید که با یک شخصیت سبز ازدواج کرده‌اید که برنامه‌ریزی یک مسافرت خانوادگی را به او بسپارید. شخصیت سبز می‌داند که هر کدام از ایستگاه‌های سوخت چند کیلومتر با هم فاصله دارند (از قبل در اینترنت جست‌وجو کرده است.) او هتل را ۹ ماه قبل رزور کرده است تا بتواند آن را با کمترین قیمت ممکن بگیرد. برای هر چیری یک برنامه‌ای وجود دارد که باید طبق آن عمل کرد و با اینکار به آسودگی خاطر می‌رسند.

سبزها در مهمانی چه کاری می‌کنند؟

این یک سوال انحرافی بود! سبزها به مهمانی نمی‌روند؛ چون مهمانی یعنی جمعیت، یعنی شلوغی. آن‌ها در خانه می‌مانند و به جای آن در اینترنت می‌چرخند. بله، واژه‌ی مهمانی برای سبزها کاملاً معنی متفاوتی دارد.

همچنین بخوانید:   رنگ شما چیست؟ چهار رنگ اصلی شخصیت

پیشنهادی: تست نئو

مهندس سبز
مهندس سبز

ما به شخصیت‌های سبز نیاز داریم.

بسیاری از مردم سبزها را مسخره می‌کنند، چون سبزها در مهارت‌های ارتباطی ضعیف هستند. این را هم در نظر بگیرید که وقتی از روی یک پل رد میی‌شوید، بهتر است دعا کنید که یک سبز آن را ساخته باشد. مطمئناً نمی‌خواهید که پا را یک آبی ساخته باشد. اگر یک آبی مسئولیت ساخت آن را بر عهده داشت، لابد هنگام ساخت این‌جور صحبت‌هایی رد و بدل می‌شد؛ «نه، اینجاش تراز نیست. یک قوطی نوشابه دیگر بگذار زیرش.»

شخصیت‌های سبز نگهبان‌های فوق‌العاده‌ای هستند. آیا می‌توانید تصور کنید یک شخصیت زرد نگهبان جایی باشد؟ اگر یک زرد ببیند که کامپیوترهای شرکت را دارند می‌دزدند، احتمالاً می‌گوید: «اوه، اینها خیلی سنگین هستند. کمک لازم نداری؟ لطفاً درباره‌ی شوک روحی دوران کودکی‌ات برایم بگو.» بنابراین ما به قرمزها نیاز داریم، به زردها نیاز داریم، به شخصیت آبی نیاز داریم، و البته، به سبزها هم نیاز داریم.

پیشنهادی: رزومه ساز 

برخی از کلماتی که سبزها بیشتر به کار می‌برند:

صحبت تلفنی با یک شخصیت سبز مایه‌ی عذاب است؛ چرا که شخصیت سبز مدام در حال بررسی درستی و نادرستی حرف‌های شما است. برقراری ارتباط با یک شخصیت سبز و به حرف درآوردن او کار بسیار سختی است. وقتی که سبز صحبت می‌کند کلمه‌هایی مثل این را می‌شنوید:

آمار و ارقام _  اطلاعات _  تحقیق _  اثبات _  نمونه _  تضمین _  یقین  _ تعهد _  امنیت _  قضاوت _  محافظت _  ایمن _  حقیقت _  قطعی _  منطقی _  اعتماد _  آمار _  شواهد _  تایید کردن _  فکر کردن _  تحلیل _  آزمایش _  بررسی _ عقل سلیم _  تجربه کردن  _

همچنین بخوانید:   شخصیت A و B را بهتر بشناسید
شناخت شخصیت
شناخت شخصیت

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

حتی در نوشتن هم همین طور است.

بله، مردم در نوشته‌های‌شان هم در مورد رنگ واقعی‌شان به شما سرنخ می‌دهند. کافی است که یک ایمیل طولانی از یک شخصیت زرد بخوانید تا متوجه کلمه‌های مورد استفاده شخصیت زرد بشوید. یا یک یادداشت کوتاه از یک شخصیت قرمز بخوانید و همه آن کلمه‌های دستوری و صریح را ببینید. هر چه مهارت گوش دادن و توجه کردن شما بهتر شود، تشخیص رنگ افراد نیز برایتان آسان‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا