روانشناسی

نکات طبیعی برای طراوت پوست

کارهای کوچکی که در طول روز انجام می‌دهید گاهی اوقات می‌توانند بهترین تصمیم‌ها برای زیبایی باشند. این کارها می‌توانند ملزومات پوست شما برای شاداب بودن را فراهم آورند و پوست شمارا برای ترمیم دوباره و مقاومت در برابر استرس‌های روزمره آماده کنند.در اینجا نکات طبیعی برای طراوت پوست را خواهید خواند :

خواب راحت
خواب راحت

پیشنهادی: تست MBTI

۱. استراحت کنید

اگر بعد از یک‌شب بی‌خوابی و این پهلو به آن پهلو شدن در آینه به خود نگاه کنید، بدون شک متوجه خواهید شد که برای زیباتر به نظر رسیدن چقدر به خواب نیاز دارید. محققین متوجه شدند افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند چشم‌های پف‌کرده و سرخی دارند، زیر چمشان گود افتاده و سیاه است، چروک‌های پوستشان بیشتر از دیگران می‌باشد و پلک‌هایشان افتاده‌تر از افرادی است که خوب می‌خوابند.

در طول زمانی که انسان خواب است، هورمون کورتیزول بسیار پایین می‌آید. اگر فرد به‌اندازه کافی نخوابد، کورتیزول بالا خواهد رفت و درنتیجه کلاژن کم می‌شود. کلاژن ۷۵% پوست را تشکیل می‌دهد. بنابراین ظاهر سالم و جوان پوست وابسته به بخش عظیمی از سلول‌های کلاژن سالم در آن می‌باشد. حتی پس از یک‌شب بی‌خوابی نیز می‌توان آثار مخرب آن روی پوست را مشاهده کرد؛ پس سعی کنید هر شب ۷ الی ۸ ساعت خواب راحت داشته باشید.

همچنین بخوانید:   رنگ شما چیست؟ چهار رنگ اصلی شخصیت

پیشنهادی: تست هالند

ورزش کردن
ورزش کردن

۲. ورزش را فراموش نکنید

یکی از نکات طبیعی برای طراوت پوست ورزش است. برای سود بردن از ورزش لازم نیست در یک ماراتن شرکت کنید یا تمام عمرتان را در کلاس یوگا بگذرانید. رشته ورزشی مورد علاقه خود را انتخاب کنید و ورزش کردن را شروغ کنید اگر به انجام فعالیت در رشته ورزشی خاصی علاقه مند نیستید می توانید پیاده روی کنید. پیاده روی هم یک نوع فعالیت و ورزش به حساب می آید. یا توجه به تحقیقاتی که انجام شد محققین دریافتند که پوست افراد ۴۰ ساله‌ای که ورزش می‌کنند، مانند پوست افراد ۲۰ ساله با طراوت است.

پیشنهادی: تست دیسک

آفتاب و طراوت پوست
آفتاب و طراوت پوست

۳. مدت طولانی زیر آفتاب نمانید

استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند به شما کمک کند اما خیلی زیاد روی آن حساب نکنید. یکی از نقاط ضعف کرم ضد آفتاب این است که در طول روز از روی پست پاک می‌شود. برای اینکه از مضرات اشعه‌های مضر آفتاب در امان بمانید، عینک آفتابی بزنید، پوست خود را بپوشانید و زمانی که بیرون هستید بیشتر زیر سایه باشید.

پیشنهادی: تست نئو

به‌خصوص بین ساعت ۱۰ صبح الی ۴ بعدازظهر که اشعه‌های سوزاننده و سرطان‌زای خورشید در پرقدرت‌ترین حالت خود قرار دارند. کل سال را به همین منوال بگذرانید نه‌فقط تابستان‌ها! اشعه‌ی خورشید در ارتفاعات و روی سطوحی مانند برف و یخ که بازتابنده هستند دو برابر قدرت دارد.هیچ چیز از اشعه‌های فرابنفش پیر کننده تر نیست. آن‌ها در طول زمان کلاژن را از بین می‌برند، پوست را نازک می‌کنند، لکه‌های خورشیدی ایجاد کرده و رگ‌های خونی اضافی تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید:   پی‌بردن به روش ارتباطی افراد
جایگرین آب
جایگرین آب

۴. آب زیاد بنوشید

از دیگر نکات طبیعی برای طراوت پوست باید به میزان آب بدن اشاره کرد. آب برای حفظ رطوبت مطلوب پوست و ارائه‌ی مواد مغذی به سلول‌های آن ضروری است و سبب می‌شود که بافت پوست پر تر شود و کشش آن افزایش یابد. نوشیدن آب برای مبارزه با اختلالات پوستی مانند پسوریازیس، چین و چروک و اگزما مناسب است همچنین نرخ متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و سیستم گوارش را بهبود می‌بخشد تا سموم بدن را از بین ببرد و سلامت پوست تأمین شود. زیاد تمایل به استفاده از آب آشامیدنی ندارید؟ از میوه‌ها و سبزی‌هایی که به‌صورت طبیعی از مایعات مملو هستند استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید خیار، گل‌کلم، گوجه، گریپ‌فروت و کرفس بخورید.

پیشنهادی: رزومه ساز 

شاد بودن در طراوت پوست
شاد بودن در طراوت پوست

۵. بیشتر شاد باشید و کمتر حرص بخورید

پوست انسان ارتباط نزدیکی با سیستم مغز و اعصاب و سیستم ذهنی و روانی دارد. همان طور که حالت های روانی روی پوست تاثیر می گذارد، مشکلات پوستی نیز بر ذهن و روان انسان ها تاثیر می گذارد. هنگامی که استرس دارید، کورتیزول (همان دشمن قدیمی) بالا رفته و با از بین بردن کلاژن، پوست را خشک و چروک می‌کند. استرس می تواند با تخریب سد دفاعی پوست باعث کاهش مقاومت پوست انسان نسبت به عفونت ها شود.

لایه برداری و طراوت پوست
لایه برداری و طراوت پوست

۶. پوست خود را مرتب لایه‌برداری کنید

یکی دیگر از نکات طراوت پوست لایه برداری مرتب است. این کار با از بین بردن سلول‌های پوستی مرده و دیگر لکه‌های سیاه پوستی صورت شما را تمیز می‌کند. تمام جوش‌های سر سیاه و سر سفید از بین خواهند رفت. در کنار بهبود وضعیت پوست آن را نرم می‌کند. لایه‌برداری به پوست شما حالت جوان می‌دهد. گردش خون در صورت را بهبود می‌بخشد که باعث جوان تر دیده شدن ظاهر شما خواهد شد.

همچنین بخوانید:   زبان بدن و افراد ثروتمند

پیشنهاد می‌شود هر فرد دو بار در هفته این کار را انجام دهد. اگر پوستتان نرم است یک بار در هفته لایه‌برداری کنید تا مانع حساس شدن پوست شوید. برای افرادی که در نواحی گرم زندگی می‌کنند شاید نیاز به لایه‌برداری بیش از دو بار در هفته باشد تا با جمع شدن سلول‌های مرده‌ی پوستی بر اثر آفتاب‌سوختگی مبارزه کرد.

پیشنهادی: کاریابی آنلاین

شیرینی و طراوت پوست
شیرینی و طراوت پوست

۷. مواد غذایی شیرین کم مصرف کنید

قند خون بالا باعث کاهش کلاژن پوست و افزایش چین وچروک آن می گردد. افزایش قند خون همچنین باعث عفونت قارچی پوست می شود و به صورت زیر پوستی در زیرسینه ها، کشاله ران و حتی صورت نمایان می شود.

پاک کردن آرایش

۸. قبل از رفتن به رختخواب پوست خود را پاک کنید

اگر بیرون از خانه می روید باید بدانید که در طول روز، چربی، آلودگی و گردوخاک روی پوست شما قرار می گیرد در این شرایط مواد آرایشی نیز به آلودگی های قبلی اضافه می شود. در صورتی که قبل از خواب صورت خود را نشویید، هنگامی که سرتان را روی بالش می گذارید، تمام این آلودگی ها به سطح بالش تان می مالد و منافذ پوست شما را می بندد، در نتیجه پوست دیگر نمی تواند نفس بکشد و جوش و سایر مشکلات پوستی به سراغ صورت شما می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا